Lopatky mlynov zvaných SuperStar klopocú veselo ďalej. Do ich pazúrov tento raz padol Martin Kelecsényi a hoci z prvého ročníka súťaže vypadol ako prvý, je tretím finalistom, ktorý vydáva svoj sólový album.

A po veľmi kvalitnej, no poslucháčsky náročnej Katke Koščovej a totálne mizernom Tomášovi Bezdedovi prichádza konečne živý album. Martinovi sa akýmsi zázrakom podarilo vymaniť z chápadiel producentskej chobotnice zvanej B3 a ono, čuduj sa svete, je to naozaj poriadne cítiť. Kely, ako ho všetci familiárne volajú, tak nakoniec neznie ako tuctová slovenská tvorba, ale jeho album má grády. A okrem toho, že z pomerne veľkej časti má na tom zásluhu Jimmy Cimbala, ktorý album nielen produkoval, ale drvivou väčšinou prispel i hudobne, môže si Maťo za to sám.
Už len z toho dôvodu, že si sám otextoval desať z dvanástich skladieb. Nie, určite to nie sú perly slovenského textárstva, ale je roztomilé a uznania vhodné, že sa snažil. A snažil sa dosť dobre. Hoci mu občas ujdu refrény, takmer nikdy neskĺzne do lacného pátosu. Snáď až na duet s Tomášom Bezdedom. Skladba Sen je srdcervúcom priateľstve, veľmi príjemná balada, ktorá však neznie nijako presvedčivo, najmä vďaka spomínanému hosťovaniu Tomáša Bezdedu. Myslím, že Kely si v SuperStar vytvoril aj silnejšie putá a na duet si mohol zvoliť iného „kolegu“. V prípade Bezdedu to totiž vyznieva ako lacný komerčný trik, navyše nasilu natlačený vydavateľom.
A Martin žiadne takéto lacné triky skutočne nepotrebuje. Dvanástimi pesničkami na albume Ten čas príde hravo presvedčil, že je výborný spevák a má čo ponúknuť. Album má totiž šťavu, pesničky sú melodicky chytľavé, s rozumnými a ľahko zapamätateľnými textami. Akýsi Robbie Williams, „pretiahnutý“ kapelou Bon Jovi a to všetko obalené akousi neopakovateľnou Kelecsényiho charizmou.

Album je výborne nahraný, muzikanti, ktorí sa na ňom podieľali odviedli veľký kus práce. Všetci, ktorí na tejto platni makali si uvedomovali, že ak už má Martin vyjsť medzi prvými, musia prelomiť tú neviditeľnú bariéru a zlepiť z neho nálepku „toho, čo vypadol ako prvý.“ Priamo úmerne tomu ho museli tiež zbaviť obalu „toho, ktorého pretláča Lenka Slaná“, pretože je medzi nimi iný, než pracovný vzťah. Však média o tom popísali dosť. Našťastie, podarilo sa to.
Album Martina Kelecsényiho je jasným dôkazom toho, že i finalista veľkého komerčného boomu môže vydať kvalitný a dobrý album. Platňu, ktorá je síce komerčná, ale zároveň stráviteľná. Platňu, za ktorú sa nemusí hanbiť ani interpret, ani vydavateľ a ani poslucháč, ktorý si ju kúpi.
Potencionálnych majiteľov nech neodradí booklet. Titulná strana je dosť odfláknutá a viac odrádza, než by mala lákať. Vo vnútri je to už lepšie. Našťastie. Bohužiaľ, fotograf Ondřej Pýcha sa viac venoval fotkám na albume Tomáša Bezdedu a na Kelyho mu už asi neostalo toľko času. Je to cítiť.
„Oblečenie“ je však v tomto prípade bezpredmetné. Dôležitá je „duša“ celého projektu. A tá je našťastie v poriadku. Niet sa za čo hanbiť. Ten čas jednoducho už prišiel.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2005
Celkový čas: 44:50