Poznáte Madonnu? Nepochybujem o tom! Kto by aspoň raz nepočul o nekorunovanej kráľovnej populárnej hudby? Veľká osobnosť, milovaná i nenávidená.

Poznáte Madonnu? Nepochybujem o tom! Kto by aspoň raz nepočul o nekorunovanej kráľovnej populárnej hudby? Veľká osobnosť, milovaná i nenávidená. A niečo podobné sa urodilo i na domácej hudobnej scéne. Ibaže to nosí nohavice, je to chlap a volá sa Miro Jaroš. Milovaný i nenávidený zároveň. Na druhej strane však jediný v širokom okolí, ktorý pochopil, že slovo šoubiznis sa skladá z dvoch slov a ak má z toho byť v konečnom dôsledku biznis, najskôr musí prísť šou.
Miro si tento fakt uvedomoval už na začiatku veľkého finále súťaže Slovensko hľadá SuperStar. Jeho vystúpenia síce možno neboli po speváckej stránke tie najlepšie, ale na pódiu nikdy nestál ako zmoknuté poleno. Šou v podobe extravagantného oblečenia a divokých tancov bola pre neho samozrejmosťou. Tým upútal, tým si získal nemalé množstvo skalných fanúšikov. A práve im je určený jeho debutový album.

Výborné. Tak by sa dalo v skratke zhrnúť to, čo Miro ponúka na svojom CD Exoterika. Ak niekto čakal, že to bude zmes exotickej muziky, tak nápadne sa podobajúcej Arashovi, ani sa príliš nemýlil. Miro sa veľmi rozumne odlepil od chápadiel producentskej mašinérie B3 a za nápadmi zamieril do Izraela, kde celý album vznikal. Kultúra ďalekého východu je teda očakávaná a prijateľná.
Jaroš ako jediný pochopil, že ak sa má v budúcnosti uchytiť na hudobnej scéne, musí byť videný a počutý zároveň. Ak však jeho kolegovia ponúkajú albumy s jedným, nasilu vytlačeným hitom, nemožno sa čudovať, že ich hviezda čoskoro zhasne. Jarošov album ponúka nádejné hity od začiatku do konca. Prevažujú samozrejme dynamické skladby, ktoré v súčasnosti tak veľmi chýbajú slovenskej produkcii, ktorá sa snaží tváriť naduto a strašne kvalitne. Smola, skutočnosť je iná. Jaroš je toľko vzývaným oživením na slovenskej hudobnej scéne, že je až neuveriteľné, že takéhoto šoumena musela objaviť akási súťaž. Bohužiaľ, na studni domáceho šoubiznisu sú už niekoľko rokov prilepené tie isté žaby, ktoré už vlastne ani nikoho nezaujímajú, no ich moc je tak silná, že do svojho rybníka si nováčikov púšťajú len veľmi neochotne. A darmo akože odborníci tvrdili, že Jaroš je nikto. Jaroš sa všetkým môže spokojne vysmievať a poslať ich niekam. Splnil si svoj sen, má vlastný album a na druhej strane na ňom poctivo makal, aby svojim fanúšikom predložil plnohodnotné dielo. A to sa mu podarilo na výbornú. Možno nie je najlepší spevák, ale toto CD má konečne grády a dá sa počúvať dookola bez toho, aby po chvíli omrzelo. Práve naopak. Zakaždým sa na ňom dá objaviť niečo nové a zaujímavé. Klobúk dolu. Som rád, že Jaroš je Slovák a že konečne všetkým ukázal, čo je to šoubiznis (hoci komerčný) a ako sa to robí.

Po hudobnej stránke je album veľmi ovplyvnený ďalekým východom. Neprekáža to, skôr naopak. Celé je to nesmierne dynamické a zaujímavé. Popretkávané rôznymi intrami, na ktorých sa poslucháč i pobaví. A v momente, keď sa už môže zdať, že celý album bude v jednej rovine, Jaroš predloží po dynamickom predkrme úžasne sladký a dokonalý múčnik v podobe duetu so Zdenkou Prednou 7 Seconds. Pesnička je odetá do úplne nových a úžasných aranžmánov. A nasleduje ďalšia zmena štýlu. A takto to pokračuje dookola. Jaroš ani na chvíľu nenudí a s každou ďalšou skladbou prekvapuje viac a viac. Presvedčivý je rovnako v tanečných vypaľovačkách ako i v priam modlitbe Predstav si. Na záver čaká všetkých obrovské prekvapenie v podobe duetu s Robom Miklom Honolulu Bahamy.
Nemožno opomenúť vokály, ktoré sú na tomto albume na úrovni svetových umelcov. Na textoch sa v prevažnej miere podieľal Dano Hevier, ktorý dokázal, že je duchom stále mladý a tiež to, že aj exoticky tanečné skladby sa dajú naspievať v slovenčine a pritom nemusia byť pribrzdene trápne. Na hudbe, textoch a produkcii sa však podieľal i sám Miro. Do nahrávania vrazil nemalé množstvo vlastných prachov, takže si dohliadol na to, aby to všetko vypálilo čo najlepšie.

Výborný je i booklet s množstvom fotografií a textami skladieb. Príjemným bonusovým prekvapením je tiež  kvalitne spracovaný videoklip o príprave albumu. Miro nemusí mať o svoju budúcnosť strach. Toto je album, ktorý miestami vyvoláva na tele zimomriavky a počúvať sa dá stále dookola. Páni kolegovia (nielen zo SuperStar) máte sa čo učiť! Toto je šoubiznis!

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2005
Celkový čas: 49:19

01. Intro: Rádio