V kontexte hudobného priemyslu by sa dalo hovoriť o štandardnom spôsobe gratulácie: na novom albume jubilanta sa zúčastní X známych hostí - jeho obdivovateľov - ktorí si s majstrom zaspievajú po jednej pesničke.

V kontexte hudobného priemyslu by sa dalo hovoriť o štandardnom spôsobe gratulácie: na novom albume jubilanta sa zúčastní X známych hostí - jeho obdivovateľov - ktorí si s majstrom zaspievajú po jednej pesničke. Nie je však štandard ako štandard. B.B. King je osobnosťou plnou duševnej sily, ktorá mu nielen že umožňuje narábať s klišé, ale v jeho podaní sa aj otrepané postupy menia na zlato. Nebolo to vždy. Jedno z jeho predchádzajúcich CD Reflections obsahovalo síce pre B.B. Kinga menej obvyklé, popu príbuzné postupy a dalo by sa o ňom asi hovoriť ako o kreatívnejšom, aranžérsky prepracovanejšom a zvukovo bohatšom momente v jeho umeleckej ságe, celá táto nastrojená pompa však tak trochu pohltila Kingovu charizmu.
Nový, narodeninový album obsahuje to, čo je B.B. Kingovi vlastné – silný bluesový element v jednoduchšom ale veľmi priamočiarom bluesrockovom a „rythmandbluesovom“ balení. B.B. ako spevák sa tu neštylizuje do sinatrovských polôh so stareckým vibrátom v hlase, ale otvára sa a spieva ako mu zobák narástol – sýtym hlasom plným drajvu a presvedčivosti majstra svojho formátu. Keď treba pritvrdí, v špičkách nasadí mrazivý overdive a komunikuje so svojimi speváckymi duelantmi. Po dvoch rokoch od CD Reflections tu B.B. pôsobí ako keby omladol a vrátil sa do svojich mužných čias.

Riley B. King sa narodil 16. septembra 1925 v meste Indianola, štát Mississippi. Blues teda koluje v jeho krvi od narodenia. Začínal v štyridsiatych rokoch ako spevák v tanečnom orchestri, ale zanedlho pribral aj gitaru a svojim nezameniteľným tónom a vyhrávkami medzi spevom sa stal vzorom pre mnohých bluesrockových gitaristov, ktorý preberali jeho slovník i frazeológiu. Kinga z jeho trónu nikto nezosadil a tí najlepší z jeho epigónov zostali sami sebou.

Na Kingovom narodeninovom albume sa zúčastnila celá plejáda známych osobností od sira Eltona Johna, cez írskeho (srdcom) bluesmana Van Morrisona, amerického boogie-rockera Billyho F Gibbonsa zo skupiny ZZ Top, britské rockové legendy ako Mark Knopfler (Dire Straits), Roger Daltery (Who), dávneho priateľa a spoluhráča Erica Claptona, kubánsku spevácku divu Gloriu Estefan, vychádzajúcu hviezdu, všadeprítomného Johna Mayera, až po relatívne menej známe osobnosti, ktorých výkony sa však na albume patria k tomu najlepšiemu. Príjemne prekvapila napríklad Sheryl Crow, ktorá ako speváčka s oslávencom kontrastuje, ale zároveň veľmi dobre ladí s navodenou atmosférou. Pozoruhodne uvoľnený výkon podal i ďalší Kingov starý kamarát Boby Bland.
Obsah repertoáru tvoria ako zvyčajne Kingove štandardy, ktoré poznáme už z jeho predošlých nahrávok, ale aj tituly, ktoré si pri tejto príležitosti B.B. overil po prvý krát. Žiadne revolúcie sa tu nedejú, ale hlavný Kingov odkaz – prinášať ľuďom lásku a uvoľnenie – sa mu podarilo sprostredkovať stopercentne. Long live B.B!

Vydavateľstvo: Universal / Geffen
Žáner: Blues
Štýl: Rythm &# Blues, Pop, Rock