„Edguy je najlepšia kapela na svete. Impozantná, inteligentná, bombastická...“ – toľko zo stránky kapely. Nuž, priaznivci tejto známej skupiny budú isto súhlasiť, ostatní sa ironicky pousmejú na samochvále.

„Edguy je najlepšia kapela na svete. Impozantná, inteligentná, bombastická...“ – toľko zo stránky kapely. Nuž, priaznivci tejto známej skupiny budú isto súhlasiť, ostatní sa ironicky pousmejú na samochvále. Každopádne jedná sa o metalovú veličinu, nabitú osobnosťami, ktoré spolupracujú aj na iných známych projektoch.

Keď Edguy v roku 1992 vznikli a začali napodobňovať svoje veľké vzory AC/DC, Kiss či Iron Maiden, určite snívali len v najtajnejších snoch, že budú existovať aj o 13 rokov a budú jedným z najrešpektovanejších metalových zoskupení. Nuž, môžu za to ďakovať nielen svojej snahe a vytrvalosti, pretože úspechy spočiatku vôbec neprichádzali, ale aj živým vystúpeniam - perfektnej komunikácii s publikom, inštrumentálnej vyspelosti či výbornému zvuku.
Edguy má oproti mnohým konkurentom 2 obrovské devízy – veľký zmysel pre melodickú tvorbu a nevšedný talent na poste speváka. Nie je to nik iný, ako Tobias Sammet. V kapele ho sprevádzajú Jens Ludwig (gitara), Dirk Sauer (gitara), Tobias „Eggi“ Exxel (bassgitara) a Felix Bohnke (bicie). Superheroes je maxisingel, ktorý je na trhu od 5.septembra, obsahuje 5 nových piesní + jeden bonus, ktorým je titulná pieseň Superheroes v komornej verzii. Nový materiál je jednoznačne silnejší a vyzretejší, ako predchádzajúce (i keď taktiež skvelé) albumy. Piesne sú jasnou odpoveďou na otázky, prečo majú Edguy u fanúšikov taký úspech. Superheroes (obidve verzie) a Spooks in the attic sú bezpochyby najlepšími piesňami z tohoto maxisingla.

Okrem maxisinglu Superheroes je možné si zakúpiť 80 minútové DVD, na ktorom sa nachádza videoklip k piesni Superheroes, ďalej tvorba tohoto videoklipu či zábery z nahrávania v štúdiu, rozhovory, fotky a takisto 4 klipy zo živého vystúpenia v Brazílii. V auguste kapela absolvovala veľké koncertné turné, predovšetkým po U.S.A. V júli absolvovala 2 vystúpenia aj v Českej republike. Internetová stránka kapely je ešte vo výstavbe, ale rôzne užitočné informácie tam už nájdete.

Vydavateľstvo: Nuclear Blast
Rok vydania: 2005
Žáner: Metal