Čím to je? No pravdepodobne tým, že za dlhé roky existencie sa košická formácia No Name prebojovala do prvej ligy slovenskej populárnej hudby a zatiaľ sa im úspešne darilo presviedčať fanúšikov i odbornú kritiku, že na to majú a svoje miesto na dosť silno obsadenom prameni si zaslúžia.

Čím to je? No pravdepodobne tým, že za dlhé roky existencie sa košická formácia No Name prebojovala do prvej ligy slovenskej populárnej hudby a zatiaľ sa im úspešne darilo presviedčať fanúšikov i odbornú kritiku, že na to majú a svoje miesto na dosť silno obsadenom prameni si zaslúžia. A hoci začali pomerne chladne a na čas sa stali „Kristínkovou“ kapelou, už druhým albumom dokázali, že vedia i spievať, i skladať muziku a dokonca písať i zaujímavé texty. Začalo to Žilami a boom vlastne pokračuje dodnes, s rovnako veľkou intenzitou tak na Slovensku ako v Čechách.
No Name sa rozhodli vydávať albumy v dvojročnej periodicite, takže fanúšikovia už pravdepodobne veľmi dobre vedia, že po období, keď v rádiách a televíziách boduje niekoľko úspešných singlov a po krátkej chvíli ticha, každú druhú jeseň nastane čas na vytúžený album. A inak tomu nie je ani v roku 2005, keď kapela prichádza s novinkou „Čím to je?“.

V tejto chvíli je však podstatnejšia otázka „O čom to je?“. Igor Timko &# comp. pokračujú v zabehnutej línii a svojim priaznivcom i náhodným poslucháčom ponúkajú jedenásť melodických pop – rockových skladieb. Teda presne to, na čo sú ich priaznivci zvyknutí a to čo od nich očakávajú. Na novinke dominujú pomalšie skladby, k textom sa dostanem o chvíľu. No Name na tomto albume po hudobnej stránke neprichádzajú s ničím novým. Miestami sa až môže zdať, že ich tvorivý potenciál zastal kdesi na mŕtvom bode a poslucháč môže nadobudnúť dojem, že bol na ňom spáchaný podvod, že toto všetko už tu bolo. Je v tom síce kus pravdy a miestami sa zdá, akoby Timkovci robili celú platňu nasilu. Je to však len prvý dojem. Každé ďalšie vypočutie albumu prináša na celý projekt nový pohľad a postupne sa v ňom dajú nájsť veľmi zaujímavé veci i v hudobnej rovine. Pesnička Správne žiť je toho jasným dôkazom. No Name ponúkli poslucháčovi pestrú paletu melódií, v ktorej si postupne každý nájde ten svoj hit. A to je pre kapelu podstatné. Toto totiž nie je album, ktorý po prvom vypočutí založíte do šuflíka, ale platňa, ktorá vás núti k ďalšiemu a ďalšiemu počúvaniu. Takže v konečnom dôsledku veľmi príjemný produkt.

Texty Igora Timka boli a sú zárukou kvality. Jednoduché, rýchlo zapamätateľné a navyše i poučné. Timko je v tomto čarodejník a rovnako ako na predošlých albumoch, i na tomto dokázal čarovať so slovíčkami a povymýšľať si úžasné básničky. Faktom však ostáva, že aktuálny album No Name je neprimerane deprimujúci, čo spôsobili najmä vážne texty. Tie síce majú hlbokú výpovednú hodnotu, no ak sú za sebou poukladané štyri hutné texty, môže to pôsobiť neprimerane silno, najmä po emotívnej stránke. Ani tento fakt však neuberá nič tomu, že texty sú výborné a je jasné, že kapela i ich autor osobne si za nimi môžu hrdo stáť a dokážu i vďaka nim z albumu vytĺcť niekoľko zaujímavých a úspešných hitov.
Igor Timko ako spevák je už časom preverená persona. Každý veľmi dobre vie, čo od jeho spevu môže očakávať a práve preto musí byť s jeho výkonom skutočne spokojný. Niet mu čo vytknúť, skôr naopak. Zvládnuté sú i vokály, na ktorých sa podieľali samotní členovia kapely. Album vznikal v Prahe v štúdiu rockera Petra Jandu a zdá sa, že toto prostredie sa premietlo i do celkového soundu platne. Album je viac rockový než popový, ale netreba sa báť, stále sú to veľmi príjemné, melodické skladby.

V podstate No Name vydali ďalší veľmi dobrý album, za ktorý sa vskutku nemusia hanbiť. Jediné, čo mi príde pomerne odfláknuté, je booklet. Nechýbajú v ňom síce fotografie, texty a všetky potrebné informácie, ale bohužiaľ, vyzerá, akoby bol robený na kolene. To sa našťastie netýka celého projektu a CD-čka sú tu od toho, aby sa počúvali a nie aby sa prehliadal booklet. A ono to vnútro tejto platne je naozaj dobré.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2005
Celkový čas: 48:43

01. Starosta