S ďalšou dávkou prevažne letných hitov prifrčalo na sklonku leta vydavateľstvo Universal Music a v podobe pokračovania megaúspešnej skladačky Bravo Hits ich predkladá svojim konzumentom.

S ďalšou dávkou prevažne letných hitov prifrčalo na sklonku leta vydavateľstvo Universal Music a v podobe pokračovania megaúspešnej skladačky Bravo Hits ich predkladá svojim konzumentom. Letné preto, že zostavovateľ tohto výberu tento raz vsadil prevažne na ľahké tanečné kalerábové a teda letné pesničky, pri ktorých sa hudby chtivá omladina tak rada zabáva počas letných dní. A ak to aj tento rok s počasím nevyšlo, tak za pomoci aktuálnych Bravo hitov mohla byť zábava kvalitná kedykoľvek a kdekoľvek.
Zaujímavé je iba to, prečo sa tento raz Bravo Hits vybrali tanečnou cestou a znejú tak ako iba trochu kvalitnejšia verzia Tanečnej ligy, ktorá s každým vyšším poradovým číslom má omnoho nižšiu hodnotu. Bravo Hits nadobudli svoju prestížnu značku kvality i tým, že okrem niekoľkých (!) tanečných (pomerne fakt slušných a kvalitných) hitov, ponúkali najmä muziku skutočných spevákov, speváčok a skupín, doplnenú o niekoľko domácich hitov. A tak sa vedľa kalerábov na tomto albume objavovali i také mená ako Robbie Williams či kapela Kryštof. Minulosť!

Aktuálne Bravo hity bohužiaľ vyzerajú úplne inak. Dominuje druhotriedna tanečná produkcia, ktorú poslucháč objaví na ktorejkoľvek inej výborovke v hojnom počte. Bohužiaľ, novodobé verzie skladieb What A Feeling (Flashdance), či Do You Really Want To Hurt Me (chudáčik Boy George keby to počul) sú skôr odstrašujúcim príkladom novodobej hudobnej mánie. V tomto teste obstál určite najlepšie Nelly, ktorý vo svojom N Dey Say songu použil motív zo staršej skladby.
Bohužiaľ, ani pôvodná tanečná produkcia súčasnosti a zároveň ponúkaná na tomto CD sa nedá považovať za príliš kvalitnú. GiGi D´Agostino sa už niekoľko točí okolo tej istej tyči a projekt Arsenium (nová formácia člena minuloročnej hviezdy leta, dnes už neexistujúcej kapely O-Zone) hádam ani nemal uzrieť svetlo sveta, pretože potápa súčasnú hudobnú produkciu na dno bahna.
V tanečných „kreáciách“ samozrejme najlepšie vyznieva ostrieľaná Ruslana so svojim letným megahitom Dance With The Wolves a príjemne prekvapuje Kelly Osbourne. O Chemical Brothers sa hádam netreba ani vyjadrovať. Milým pohladením je určite Akon so skladbou Lonely, čo je síce trošku staršia vec, ale na tomto CD pôsobí veľmi príjemne.
Z ostrieľaných harcovníkov Bravo hity ponúkajú Sarah Connor v skôr jarnom, než letnom hite From Zero To Hero (opäť tanečná, no aspoň rozumná vec). Blysnú sa tiež Anastacia (vráťte ju späť na Slovensko, bola skvelá!!!), Moby, U2 a Coldplay. Domácu (teda českú) hudobnú scénu zastupujú vyborne rockoví Clou a kapela Divokej Bill.

Aktuálne Bravo hity sú pre mňa takým 50% - ným albumom. Na druhej strane však uznávam, že je to prvý raz od čias, čo táto výberovka vychádza v českej edícii (a je to už pekných pár rokov), čo som z nej mierne sklamaný. A keďže aj majster tesár sa niekedy utne, prižmúrim jedno oko v nádeji, že išlo o nečakaný letný ošiaľ a vlastne ani nebolo z čoho moc vyberať. A edičný plán nepustí. A ten hovorí tiež o tom, že do konca roka ešte jedny Bravo hity vyjdu a určite zas budú 100%-né. Tak si na ne počkajme a zatiaľ sa zabavíme a pri tých aktuálnych. Však sú celkom fajn.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2005
Celkový čas: 77:17

01.  SARAH CONNOR From Zero To Hero