Spevák Ville Valo, gitarista Linde, basgitarista Migé, klávesák Burton a bubeník Gas. Ktorý rockový fanúšik by nepoznal túto svojskú fínsku päťku, ktorá postúpila do prvej rockovej ligy albumom Razorblade romance, z ktorého zarezonoval predovšetkým hit Join me.

Spevák Ville Valo, gitarista Linde, basgitarista Migé, klávesák Burton a bubeník Gas. Ktorý rockový fanúšik by nepoznal túto svojskú fínsku päťku, ktorá postúpila do prvej rockovej ligy albumom Razorblade romance, z ktorého zarezonoval predovšetkým hit Join me. Ten okamžite vyletel na prvé miesta hitparád a kapela sa rozbehla šialeným tempom k najvyšším métam. Nedávno - 10. septembra - navštívila aj Bratislavu.

Po výberovke hitov z roku 2003 prichádzajú s najnovším počinom Dark light, ktorý vznikal v Los Angeles a New Yorku. Hneď úvodné 4 songy sú naozajstné pecky. Majú presne to, čím HIM boduje u fanúšikov – dynamiku, skvelú melódiu podporenú melancholickými textami, striedanie pokojných pasáží s tvrdými gitarovými riffmi, skrátka atmosféru typickú pre túto kapelu. Vampire Heart sa nesie v rýchlejšom tempe a je vhodnou na úvod. Skladba Wings of a butterfly je titulným singlom k platni a už rotuje v médiách. Under the rose je ešte o niečo rýchlejšia ako Vampire heart a snáď aj melodickejšia. Pri Killing loneliness nastáva rázne zmiernenie tempa, prenášame sa do klasickej severskej melanchólie, ktorá doslova vyteká z reproduktorov a takmer cítiť zápach Villeho cigarety. Jedna z týchto úvodných piesní bude pravdepodobne ďalším videoklipom. Predpoklady na to majú. Druhá polovica albumu je o niečo slabšia, no zlú skladbu tam nenájdete. Čo sa hitovosti týka, na konci albumu kraľujú The face of God a Drunk on shadows. Materiál na platni je skutočne na úrovni, zástupy verných fanúšikov sú určite vo vytržení, no a tých nezainteresovaných keď už nezaujme Villeho spev, tak aspoň počet vyfajčených cigariet na koncertoch, ktoré majú mimochodom nezanedbateľný vplyv na kvalitu ovzdušia v hale. Ville sa zdá byť aj napriek svojím neduhom nesmrteľný a nepochybujte, že jeho oddaný fanclub tomu aj úprimne verí.

V piesňach od HIM by ste darmo hľadali nejaké svetoborné gitarové sólo, či ohromujúce inštrumentálne výkony ostatných hudobníkov, ale o to vlastne nejde. Kapela má iné plusy, ktoré boli spomenuté vyššie a tieto vie dokonale využiť. Partia okolo Jeho Pekelného Veličenstva má stále čo povedať a o únave či dochádzaní nápadov zatiaľ nemôže byť reč. Za pozretie stojí aj ich webstránka. Skúste. A pustite si pritom ich najnovší album.

Vydavateľstvo: Warner Music
Rok vydania: 2005
Žáner: Rock, Gothic