Keď v roku 1988 opustil Kai Hansen kvôli názorovým nezhodám skupinu Helloween, okamžite vrhol svoj tvorivý potenciál do novej kapely. Na svete teda bola Gamma Ray a o 2 roky neskôr sa metalovému publiku prezentovali debutovým albumom Heading for tomorrow, ktorého sa predalo úctyhodných 500 ticíc kusov.

Keď v roku 1988 opustil Kai Hansen kvôli názorovým nezhodám skupinu Helloween, okamžite vrhol svoj tvorivý potenciál do novej kapely. Na svete teda bola Gamma Ray a o 2 roky neskôr sa metalovému publiku prezentovali debutovým albumom Heading for tomorrow, ktorého sa predalo úctyhodných 500 ticíc kusov. Odvtedy prešlo 15 rokov, Gamma Ray je stále tu, stále lepšia a neustále aktívne nahráva a koncertuje.

Pri legende, akou táto kapela rozhodne je, nemá zmysel riešiť ich prínos pre metalovú scénu – minulý či súčasný, originalitu nových piesní alebo vykrádanie iných či samých seba. Gamma Ray prináša na každom albume niečo nové, strhujúce, no predovšetkým dokonale profesionálne. Je bezpredmetné hovoriť o legende v negatívnom slova zmysle – nežijú len z dní svojej najväčšej slávy, každý ich nový štúdiový počin si úspešne nachádza svoje miesto. To sa pravdepodobne podarí aj dielu Majestic. Ten začína bez pompézneho intra, ide sa rovno na vec, pekne zostra v speedmetalovom tempe. A hneď druhá skladba Fight sa ukazuje ako najväčšia pecka albumu. Znovu dominuje rýchlosť, Zimmermannova dvojšlapka ide ako o život, jedno skvelé gitarové sólo strieda druhé (zvuk gitary je naozaj vynikajúci) a korunou všetkého je hymnický refrén. Hell is thy home je naozajstná vypalovačka – čo sa týka rýchlosti. V Blood religion tempo klesne, no skladba dáva vyniknúť Hansenovi ako spevákovi. Celková dĺźka 7 minút poskytuje priestor na zmenu rytmu. A zmena skutočne prichádza kdesi okolo polovice. Nasledujúce skvelé gitarové sólo je vhodným oživením. Majesty – rovnomenná pieseň ako názov albumu – síce takisto zaujme gitarovým sólom, ako aj iné piesne, no čo sa hitovosti týka, skladba trochu zaostáva za prvou polovicou. Druhá polovica je všeobecne o čosi slabšia, no zachraňuje to Revelation. Pozornosť púta nielen svojou dĺžkou (8:30), ale aj skvelým refrénom. Refrény a inštrumentálna vyspelosť – to sú najsilnejšie zbrane partie okolo Kaia Hansena. Znovu ponúkli metalovému svetu veľmi dobré dielo.

Kapela hrá v súčasnosti (už takmer 10 rokov) v zostave Kai Hansen – gitara, spev, Dirk Schlaechter – bassgitara, Henjo Richter – gitara, klávesy, Daniel Zimmermann – bicie. Sú to absolútni profesionáli, špička vo svojom štýle. Slovenskí fanúšikovia ich mali možnosť vidieť a počuť 1. októbra v Detve, kde už hrali pred tromi rokmi. Nový album skupina podporí svetovým turné.

Vydavateľstvo: Sanctuary records
Rok vydania: 2005
Žáner: Power metal