Po daždi ocenení, aký sa spustil na Kanye Westa (8. 6.1977, Chicago, USA) za jeho debutový album College Dropout z minulého roku, celý hip hopový svet čakal na jeho druhý album s veľkými nádejami.

Po daždi ocenení, aký sa spustil na Kanye Westa (8. 6.1977, Chicago, USA) za jeho debutový album College Dropout z minulého roku, celý hip hopový svet čakal na jeho druhý album s veľkými nádejami. A oplatilo sa!
West totiž prichádza z albumom, ktorý len potvrdzuje jeho štatút hviezdy a podľa pravidla, že druhý album je vždy rozhodujúci v kariére interpreta dokazuje, že na hudobnej scéne, ešte prežije.

Teda ak prežije všeobecne. Perličky z jeho života sú totiž zábavné i zarážajúce zároveň. Manažérku mu robí vlastná matka, ktorá 28-ročnému mladíkovi kontroluje účty a do nepríčetnosti ju nedávno vytočil účet na 500 dolárov, ktoré Kanye minul na pornografiu. Ak v nej však hľadal inšpiráciu, pokojne si ich môže dať do nákladov a je po starostiach. Aby to však nevyzeralo, že West je iba prostoduchý chlapec, treba tiež spomenúť, že celkom nedávno sa svojimi vyjadreniami pustil i do samotného veľkého George Busha a vykričal mu jeho nedostatky. A to tak mocno, že ho kolegovia z umeleckej branže museli až krotiť. Ale to už bolo neskoro, keďže prejav bol vonku. A ako správny hip hoper má West na svoje názory právo a ešte aj tú výhodu, že ich môže verejne prezentovať svetu. Či si z nich niekto robí ťažkú hlavu, ostáva záhadou.

Vráťme sa ale k albumu tohto divocha. No, divocha... Jeho aktuálny album ponúka prevažne ležérne skladby, ktoré sú síce plné ostrých slov, no hudobne pôsobia veľmi príjemne. Na rozdiel od iných kolegov, ktorí sa preslávili v tejto hudobnej oblasti, West nepotrebuje kričať. Svojim hlasom akoby kázal. A práve vďaka tomu dokáže poľahky zaujať nielen milovníkov tohto žánru.
Kanye napriek veľkému tlaku, ktorý na neho dosadol po vydaní jeho debutu si so svojim druhým albumom hravo poradil a ponúka na ňom výborne počuť všetky zvuky, ktoré sú pre neho tak charakteristické. To znamená sample pochádzajúce od soulových a džezových klasikov, zmiešané z najmodernejšími technikami produkcie. Vysokú kvalitu pesničiek z albumu Late Registration zabezpečuje tiež veľké množstvo pozvaných hostí. Na nahrávaní platne spolupracovali okrem iných i Adam Levine z Maroon 5, Jammie Foxx, Common, Jay-Z a mnoho ďalších. Prvým singlom sa stala pesnička Diamonds From Sierra Leone, v ktorej počuť ukážky z pesničky Diamonds Are Forever Shirley Bassey, ktorá bola titulnou piesňou jednej z množstva Bondoviek.
Takýchto perličiek je však na albume množstvo a prvým singlom z tohto albumu, ku ktorému sa mimochodom nakrúcal videoklip v Prahe sa jeho púť hudobným svetom nekončí. Zvlášť, keď ide o profesiálnu a čistú prácu, ktorá nadchne nielen hip hopovcov, ale každého milovníka kvalitnej muziky.

Výnimočný je i samotný booklet. Nečakajte na žiadne fotografie veľkej hviezdy. Dominantnou postavou je plyšový medvedík, ktorý na fotkách objavuje čaro kostola. I to je istá forma výpovede o tom, o čom tento album je. Texty síce chýbajú, ale všetky potrebné informácie v booklete sú.
Neviem čím to je, ale tento album mi príde ako ten pravý na tieto jesenné dni. Veľmi milé a príjemné prekvapenie.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2005
Celkový čas: 70:35