A je to jasné, je to vonku. Kapela The Rasmus ani náhodou nebude formáciou jedného hitu, hoci sa to tak mohlo zdať po vydaní ich predošlého albumu a jeho niekoľkých následných a zbytočných reedícií.

A je to jasné, je to vonku. Kapela The Rasmus ani náhodou nebude formáciou jedného hitu, hoci sa to tak mohlo zdať po vydaní ich predošlého albumu a jeho niekoľkých následných a zbytočných reedícií. Poslucháč totiž čakal na novinku a pre pár dňami sa jej naozaj dočkal. Konečne!
Mnohí teraz možno začnú porovnávať prvý album The Rasmus s tým druhým a špecifikovať, či kapela naplnila druhou platňou ich očakávania a je naozaj dobrá. Ibaže tu je veľká chyba. Hide From The Sun je už šiestym štúdiovým albumom skupiny, ktorá brázdi vody šoubiznisu už statočných 11 rokov. Samozrejme, vo svojej domovine. V našich zemepisných šírkach sa im podarilo preraziť až so svojim predposledným albumom a bola to teda poriadna sláva.

A všetko nasvedčuje tomu, že bude aj pokračovať. Ak sa teda poslucháč náhodou už neprejedol toho, čo kapela ponúka. Pretože v podstate prichádzajú s tým istým, čo pred dvoma rokmi, len prepísali texty. No, až také dramatické to samozrejme nie je, ale tvrdeniam o kopírovaní samých seba sa havraní chlapci jednoducho nevyhnú. A ak ešte na svojom predchádzajúcom albume mali jeden dominantný hit a ostatná tvorba sa líšila, tak na Hide From The Sun je z každej pesničky viac či menej cítiť In The Shadows, čo je ťažiskový hit celoeurópskej kariéry tejto formácie.
Je to ale zlé? Myslím si, že ani nie! Fanúšikovia to predsa očakávali a nevedeli sa dočkať ďalšej dávky temer totožných hitov. Dostáva sa im ich na priehrštia, rovných jedenásť skladieb, ktoré sú až nečakane kvalitatívne vyrovnané. Žiadna vata s jedným, či dvoma hitmi. Už pri prvom počúvaní je jasné, že singlom sa z tohto albumu môže stať skutočne každá skladba a je iba na samotných členoch kapely a ich producentoch, čo vyberú. Každá pesnička má hitový potenciál a je jasné, že tento album bude mať pri troche námahy dlhú mediálnu trvácnosť.
Kritika už nad tým mávne iba rukou. Za tak dlhé obdobie existencie kapely je jasné, že musí nastať okamih, kedy sa začnú opakovať (jasným príkladom je v súčasnosti kapela Bon Jovi a ich aktuálny singel). A hoci sa našincom zdá kapela The Rasmus na takéto úskoky príliš mladá, pravdou ostáva, že majú na to právo. Zvlášť ak vďaka In The Shadows nasadli na tú správnu vlnu, ktorá ich vyniesla na vrchol rebríčkov popularity. Pre kritika je na tomto albume dôležité niečo iné.

Chlapcom sa napriek obrovskej komercii, ktorá z nich sála podarilo nakrútiť profesionálny, hudobne čistý a spevácky zvládnutý album, ktorý si právom (napriek všetkému vyššie vedenému) zaslúži náležitú pozornosť. Pretože ono niekedy aj vychádzať z rovnakého motívu môže byť veľmi nebezpečné, zvlášť ak sa niekto k tomu postaví benevolentne. To však nie je prípad The Rasmus. Chlapci si uvedomili, že ak aj pôjdu už trochu vyšľapanou a známou cestou, musia si dávať obrovský pozor na to, aby nesklamali. A to sa im naozaj podarilo. Album sa dá počúvať od začiatku do konca a dookola. Ale je sa čomu čudovať? Však si tú cestu vyšľapali sami.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2005
Celkový čas: 44:49

01.   Shot