Priaznivci Robbieho Williamsa sa dočkali. Princ populárnej hudby, ktorý sa neúnavne prediera na post nekorunovaného kráľa je jednoducho nezmar a prichádza po roku s ďalším albumom.

Priaznivci Robbieho Williamsa sa dočkali. Princ populárnej hudby, ktorý sa neúnavne prediera na post nekorunovaného kráľa je jednoducho nezmar a prichádza po roku s ďalším albumom. Viem, minulý rok to bola „iba“ výberovka a rok predtým live nahrávka, takže radový album vydavá Robbie Williams po troch rokoch, ale chlapec sa neustále stará o to, aby sa na neho nezabudlo.

Niekoľko mesiacov vopred avizované „regé“ síce na platni nenájdete, ale je viac než isté, že každý si tu nájde to svoje. Po predošlom dosť tvrdom albume Robbie na Intensive Care vcelku príjemne zjemnil. Ako sa sám vyjadril, podľahol čaru produkcie 80 – tych rokov a z platne to je cítiť. Dominujú klávesy, ktoré sú zaranžované až neuveriteľne elektronicky. Presne tak ako sa tvorilo v rokoch minulých. Napriek tejto inšpirácii však album znie neuveriteľne súčasne. Je jasným dôkazom toho, že Robbie má svoje miesto na výslní, že mu právom patrí žezlo najžiadanejšieho umelca. A Intensive Care je toho jasným dôkazom.
Dve najsilnejšie skladby sú hneď v úvode albumu. Zatiaľ neznáma (ale je to len otázkou času) Ghosts otvára celý album. A duchovia z nej vyliezajú pomerne ostro na to, aby ukázali poslucháčovi o čom to bude a že to bude stáť za to. Výborná skladba hneď v úvode našťastie nie je jedinou a album postupne odkrýva svoje klenoty, pričom ani jedna zo skladieb nepadá kvalitatívne pod spomínaných „duchov“.
Nasleduje už megaúspešný singel Tripping, ktorý sa vďaka istému mobilnému operátorovi dostal už hádam do všetkých mobilov na Slovensku (ešte keby tak mobilný operátor mobilne priviezol na Slovensko i samotného Robbieho a vôbec to nemusí byť ako v prípade sira Eltona zadarmo, osobne si rád zaplatím). Nasleduje ďalší mobilný singel Make Me Pure a potom ešte ďalších deväť výborných skladieb.
Osemdesiate roky najviac cítiť z dvoch ďalších nádejných singlov, pesničiek Your Gay Friend a Sin Sin Sin, ktoré sú na albume radené za sebou. Tieto skladby majú silný hitový potenciál, ale to vlastne majú všetky pesničky na albume.
Robbie je diabol. Od ostatného albumu síce prešiel miernou premenou (zmena tvorivého tímu je dosť značná), ale ani náhodou mu to neubralo na kvalite. Ponúka dvanásť vyvážených skladieb so skvelým speváckym prejavom, výbornými aranžmánmi, technicky dokonale zvládnuté, s výbornými vokálmi. Na albume nie je hluché miesto. Každá pesnička sa môže stať samostatným a nepochybne úspešným singlom. Starý dobrý Robbie Williams, trochu inak a predsa dokonale. Ani zmena spolupracovníkov, ani jemný obrat v hudobnom štýle nepoškvrnili jeho povesť dokonalého šoumena. Práve naopak.

Albumu chýba jedine to, čo bolo pre Robbieho typické. Dvadsať minútové ticho a za ním skrytý bonus navyše. Tento raz chýba i typické písmo, ktoré sa doteraz objavovalo na každom jeho albume. I to je pravdepodobne znak toho, že došlo k istej zmene.
Výborne je riešený i booklet. Skladačka, na ktorej jednej strane sú všetky texty a na druhej strane množstvo zaujímavých fotografií.
Čo si budeme nahovárať. Ja osobne som už svoj hudobný darček tento rok dostal.

Žáner: rock – pop