“Kvarteto súrodencov sa vracia domov a vydáva nový album s výberom dvanástich skladieb, ktoré ich inšpirovali” stručne definuje obsah albumu nálepka na jeho obale.

“Kvarteto súrodencov sa vracia domov a vydáva nový album s výberom dvanástich skladieb, ktoré ich inšpirovali” stručne definuje obsah albumu nálepka na jeho obale. Po tom ako sa započúvame do obsahu, poniektorých asi napadne, že v poslednej dobe sa akosi veľa zblúdilých interpretov vracia domov. Naposledy napríklad Eric Clapton a, na rovinu povedané, doma je nuda! Možno hudobníci tu nachádzajú to, čo sa cez ich hudbu nedostáva až k nám, možno že neporozumieme tej ich domácej pohode, ktorá im pripomína detstvo, rodinu, či iné privátne hodnoty. Hudba je ale dobrodružstvo, jej strhujúci tok sa valí v rozličných korytách všade dookola a kto hľadá pokojné vody, môže ľahko skončiť v smrdutých bažinách.

Andrea, Sharon, Caroline a Jim Corr nám na svojom piatom albume ponúkajú návrat k írskym koreňom v podobe tradičných skladieb vo vlastných aranžmánoch a niekoľkých novších coververzií so vzťahom k zelenému ostrovu. Nachádza sa tu jedna inštrumentálka a niekoľko pesničiek spievaných v galštine. Povedomé melódie, ktoré už možno poznáme v interpretácii iných, zemitejších hudobníkov, sa k nám dostávajú v elegantnom celofánovom balení previazanom červenou vianočnou stužkou. Príjemné hlasy mladých dám nás hladia, zmodernizované jigy (tradičné írske melodické frázy a behy, často v unisonovom podaní viacerých inštrumentov) jigujú, ale celok tak trochu nudí.
Náladu zdvihne azda len skladba Old Town – jedna z coververzií, v tomto prípade od čiernej írskej legendy Phila Lynnota zo skupiny Thin Lizzy. Táto skladba zaujme azda vďaka tomu, že vystupuje z celkového jednotvárneho „nivó“, určite však aj kvôli sile nápadu, ktorý v prevláda nad zvyškom, čiže elegantne nivelizovanými tradičnými hodnotami. Nič proti írskej hudbe, naopak! Treba pripomenúť, že z jej základov vzlietlo k nebu množstvo hudobníkov, ktorí žiaria invenciou aj interpretačnou charizmou. Námatkovo si pripomeňme len zopár z nich: Van Morrison, Rory Gallagher, The Pogues, My Bloody Valentine, Sinéad O’Connor, U2, The Cranberries.
Po takom sladkastom výkone, aký tri sestričky s bračekom práve predviedli, sa k nim Corrs radia iba dosť ťažko.

Žáner: Irish
Štýl: Pop, World music