Tak sa im to nakoniec predsa podarilo. Po rokoch tápania medzi lacnými, no napriek všetkému úspešnými slaďákmi, sa z kapely Bon Jovi opäť stala dravá rocková kapela.

Tak sa im to nakoniec predsa podarilo. Po rokoch tápania medzi lacnými, no napriek všetkému úspešnými slaďákmi, sa z kapely Bon Jovi opäť stala dravá rocková kapela. Po vypočutí ich nového albumu je jasné, že poriadny slaďák sa z nej jednoducho neurodí a aj ďalšie single budú minimálne také dynamické ako ten úvodný a titulný zároveň.

Čo na tom, že miestami je viac ako jasné, že Bon Jovi sú už na tom tak zle, že vykrádajú samých seba (a práve už spomínaný úvodný a zároveň titulný singel je toho jasným dôkazom)? Tie dlhé roky na scéne ich na to oprávňujú a je možné im to odpustiť. Je totiž podstatné, že ďalších dvanásť skladieb je rovnako dobrých a dynamických, než tá prvá, ktorá mala právo stať sa singlom.
Bon Jovi sú späť. A hádam nielen fanúšikovia tejto skupiny s napätím očakávali, čo z nich vylezie. Dnes je jasné, že už to nie je tá kapela, ktorá ako prvý svetový umelec rozložila svoje „nádobíčko“ na porevolučnom Strahove v Prahe a predviedla tam famóznu rockovú šou. V kariére Bon Jovi došlo k prerodu a to hneď niekoľkonásobnému. Pretože z rockovej formácie sa najskôr stali vyznávači klavíra a pomalých skladieb (a to na dosť dlhú dobu), aby si nakoniec uvedomili, že toho už bolo naozaj dosť. Sú predsa rockovou kapelou a aj na „staré kolená“ to predsa vedia rozpáliť.
A album Heave A Nice Day je toho jasným dôkazom. Ten pravý slaďák by ste na ňom hľadali iba veľmi ťažko. Album obsahuje pesničky rockové a trochu pomalšie. A tie sú na celom projekte hádam iba dve. Inak sú to príjemné rockové skladby, v ktorých dominuje gitara. A napriek všetkému nestratili svoje melodické kúzlo, ktoré je doménou kapely od ich začiatku. Keby ešte trochu pritvrdili, dovolím si povedať, že Bon Jovi sa vrátili plní energie a predstavujú sa v tej najlepšej forme. Takto sme ich zastihli tesne predtým, než zo seba začali súkať hity Blaze Of Glory, Always, či Bed Of Roses. Takže v pozícii uznávanej a žiadanej rockovej kapely.
Pesničky na novom albume majú švih. Sú to jasné hitovky a len málokomu sa podarí vyprodukovať trinásť potenciálne hitových skladieb. Kapele z New Jersey sa to po rokoch akéhosi hľadania samých seba konečne podarilo. Našťastie. Pretože je jasné, že keby opäť prišli s priehrštím sladkých ťahaníc, už by im to málokto uveril. A tomuto albumu sa dá veriť opňd prvého momentu, do poslednej chvíle. A to natoľko, že nerobí problém pustiť si ho niekoľkokrát za sebou. A zakaždým v ňom nájsť niečo nové, čo príjemne prekvapí a ešte viac posilní pozíciu tejto kapely, prinajmenšom v našom ponímaní.

Na Slovensko prichádza nový album Bon Jovi v regionálnej verzii, teda s chabým, no na informácie pomerne bohatým štvorstranovým bookletom, za na Slovensku rozumnú cenu. Pre zberateľov však dobrá informácia. Slovenské internetové obchody ponúkajú i klasickú medzinárodnú verziu, teda o pár stoviek drahšiu a s mohutnejšou „knižkou“. Takže si môžete vybrať. A ak vám viac záleží na hudbe, než na bookletoch, vyberte si bez váhania. Toto je totiž album, ktorý fakt môžem.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2005
Celkový čas: 53:32

01. Have A Nice Day