Čo sa dá napísať o výbere najväčších hitov kapely, ktorá je originálna a jediná svojho druhu na českej hudobnej scéne, vychovala vynikajúcu sólovú speváčku a navyše je na scéne už dvadsať rokov? Všetko už bolo predsa povedané! A dvadsaťdva hitov ich dve desaťročia trvajúcej kariéry hovoria za všetko.

Čo sa dá napísať o výbere najväčších hitov kapely, ktorá je originálna a jediná svojho druhu na českej hudobnej scéne, vychovala vynikajúcu sólovú speváčku a navyše je na scéne už dvadsať rokov? Všetko už bolo predsa povedané! A dvadsaťdva hitov ich dve desaťročia trvajúcej kariéry hovoria za všetko. Laura je legenda, Laura je večná a najmä nesmrteľná!

Na počiatku bol originálny nápad, ktorý zaujal nielen v okolí baníckeho mesta Cheb, ale okamžite i v celej republike. Pôvodne rocková kapela s dychovými nástrojmi – to tu predsa ešte nebolo. A navyše tie vymakané vokály. Úspech sa dal predpokladať, a to i napriek tomu, že republikou ešte tiahol závan Husákovcov a preto nebolo isté vlastne nič. V prípade kapely Laura a její tygři sa však zadarilo.
Po páde komunizmu sa i tejto kapele otvoril široký svet a oni mali šancu bodovať. A úspešne. Podľahlo im Francúzsko, Belgicko, Nemecko, Švajčiarsko, Holandsko, ale i Afrika, Moskva, Bulharsko, Poľsko či severná Kórea. V zahraničí strávili niekoľko rokov a to mohlo spôsobiť, že sa na nich zabudlo. Nie! Vrátili sa vo veľkom štýle a dodnes pokračuje v zabehnutých koľajách. Čo platňa to úspech, čo singel, to hit.

Z radou skupiny Laura a její tygři vzišla i úspešná česká stálica Ilona Csáková, ktorá sa napriek sólovej dráhe ku kapele kedy – tedy vracia a zahrá si s nimi na koncertoch. Ilonu možno počuť i na tomto výbere hitov, ktorý jednoznačne vystihuje jeho podtitul: remastrované originálne tracky zo všetkých tigrích albumov. Veľkým plusom je fakt, že sa na albume objavujú skutočne i pesničky z nahrávok, ktoré nevydalo práve vydavateľstvo Supraphon, ale iné hudobné koncerny (Bonton a Popron) a je fajn, že Supraphon, kde kapela vlastne začala vydávať sa po dvadsiatich rokoch k nim neobrátil chrbtom a pripravili pre nich a najmä pre fanúšikov tento excelentný výber.

K samotným pesničkám toho hádam netreba veľa dodávať. Sú tu všetky hity: Slovník cizích slov, Nebudeme, či Reklama a kecy, čo by aktuálna novinka, pôvodne známa pod názvom Vyškrábu ti oči (vydal Monitor/EMI na poslednom radovom albume skupiny). Hit za hitom spôsobujú obrovskú radosť, výbornú náladu, album je dynamický, má spád, grády, jedným slovom gule. Toto sa naozaj oplatí počúvať na každej dobrej zábave.
Veľmi dobre je spracovaný i booklet. Okrem koncertných fotografií nechýbajú všetky potrebné informácie o pesničkách. I tá, ktorá na výberových albumoch ešte stále bohužiaľ chýba, teda rok, kedy nahrávka bola vydaná. Tu to všetko majiteľ nájde pekne pohromade. Chýbajú síce texty skladieb, ale to je druhoradé. Zvlášť, keď tí skalní ich aj tak poznajú naspamäť.

Dvadsať rokov existencie oslavuje skupina Laura a její tygři vo veľkom štýle a album prídu pokrstiť i na Slovensko. A to hneď na verejnom krste, takže si dobrú zábavu môžu vychutnať úplne všetci. Ak by ste mali záujem, tak všetko prebehne už túto sobotu, 5. novembra 2005 o 20. hodine v bratislavskom Bastion Pube a špeciálnym hosťom bude Ilona Csáková. Tak príjemnú zábavu, či už to bude na živo, alebo aspoň z tohto CD.

Vydavateľstvo: Supraphon, 2005
Celkový čas: 75:24

01. Žár trvá