Priaznivci nemeckej skupiny Rammstein sa po roku dočkali. 28. októbra vyšiel album s názvom Rosenrot. A že je rovnako dobrý, ako jeho predchodca Reise, reise, o tom sa ľahko presvedčíte po prvom vypočutí.

Priaznivci nemeckej skupiny Rammstein sa po roku dočkali. 28. októbra vyšiel album s názvom Rosenrot. A že je rovnako dobrý, ako jeho predchodca Reise, reise, o tom sa ľahko presvedčíte po prvom vypočutí. Opäť obsahuje 11 piesní a je akýmsi pokračovaním Reise, reise alebo „čo sa na Reise, reise nevošlo“. Ich tvorba je opäť zmesou rocku, tanečnej hudby, industriálu, metalu, punku a opäť plná energie.

Album otvára vynikajúca skladba s kontroverzným textom - Benzin. Táto vyšla ako singel už o mesiac skôr ako samotný album. Čo však zaostáva, je videoklip. Nuž, za málo peňazí sa toho asi veľa nedalo urobiť. Mann gegen mann je taktiež tvrdá pecka, perfektne sa do nej hodí Lindemannov hlas – aj keď nemá parametre zlatého slávika, má obrovskú silu. Rosenrot je pohodová oddychovka – teda na pomery Rammsteinu. Spring – úvod veľmi evokuje Ohne dich z predchádzajúceho albumu. Isté podobnosti nájdete aj neskôr. Áno, album je v istom zmysle pokračovaním Reise, reise.
Stirb nicht vor mir je krásna balada, v ktorej začujete aj hlas speváčky kapely Texas. Angličtina je kombinovaná s nemčinou. Rammstein sa na minulej platni dočkali úspechu s ruským refrénom v skladbe Moskau, tentoraz vsadili na španielčinu – Te quiero puta. Veľmi zaujímavá je kombinácia klasického Rammsteinu so zvukmi Mexika. Feuer und wasser – po dlhom úvode sa dočkáte, gitaristi pritvrdia a z piesne sa stane celkom slušná vecička. Za dosť veľký prepadák je považovaný záverečný song Ein leid. Nuž, parametre hitu rozhodne nemá. Úplne tam absentuje melodická linka. Táto však rozhodne nechýba väčšine piesní z albumu a ten možno s kľudom považovať za vydarený.

Kapela sa začala formovať od roku 1994 a do širšieho povedomia vstúpila predovšetkým svojím druhým albumom Sehnsucht. Koncerty Rammstein sú vždy veľkolepou svetelnou a hudobnou šou. Súčasná zostava kapely je Till Lindemann – spev, Paul H. Landers – gitara, Richard Z. Kruspe-Bernstein – gitara, Oliver Riedel – basgitara, Christian ,,Flake" Lorenz – klávesy, Christoph ,,Doom" Schneider – bicie.

Vydavateľstvo: Universal music
Rok vydania: 2005
Žáner: Industrial rock