Ono to už na konci roka býva akousi pravidelnosťou, že na trhu okrem klasických radových noviniek dominujú i výbery najväčších hitov jednotlivých interpretov.

Ono to už na konci roka býva akousi pravidelnosťou, že na trhu okrem klasických radových noviniek dominujú i výbery najväčších hitov jednotlivých interpretov. Na konci každého roka mám pocit, že v tom ďalšom roku už hádam nebude nikto taký, kto vydá svoje najväčšie hity, pretože ich už všetci musia mať, ale opak je pravdou. Vždy sa nájde nejaké prekvapenie, viac či menej príjemné.
Lenka Filipová je česká speváčka, ktorá má na výber svojich najväčších hitov obrovské práve, rovnako ako i právo na to, aby takýto jej výber bol absolútne excelentný. A to i napriek tomu, že v našich končinách od nej poznáme akurát tak hit Prý se tomu říká láska. Ako sa k tomuto celému „problému“ postavilo vydavateľstvo?

Unikátne. Podarilo sa im zozbierať materiál dokonca na dve CD a poskladať 22 pesničkových hitov a doslova bonusové CD naviac. Prvý nosič ponúka pesničky od rannej kariéry Lenky Filipovej až po horúcu súčasnosť. Pozitívne je, že okrem tých najznámejších (už vyššie spomínaný, či Zamilovaná) sa ušiel i priestor veľmi silným, no éterom moc neosvedčeným skladbám zo začiatku kariéry speváčky (Entertainment, či Časně ráno). Vynikajúce skladby s textami Zdeňka Rytířa majú už 24 rokov. A hoci sa v rádiách príliš neobjavovali, boli jednými z najžiadanejších na speváčkiných koncertoch. Je preto strašne fajn, že na tomto CD sú. Priaznivci Lenky Filipovej si na prvom nosiči nájdu vskutku excelentnú skladačku jej úžasných pesničiek, v ktorých prezentuje nielen ako výborná speváčka, ale i hráčka na gitaru. Ide o veľmi príjemné počúvanie, pričom čas CD je nadupaný takmer do poslednej minúty.
Najmä ako gitaristka sa Filipová predstavuje na svojom druhom CD. Jej skalní priaznivci o tom určite vedeli, tí ostatní sa to práve dozvedia, že Filipová má za sebou i niekoľkou CD s vážnou hudbou, ktorú si sama zaranžovala a upravila tak, aby ju mohla prezentovať na gitare. Bach a Vivaldi v jej podaní znejú vskutku unikátne. Druhé CD je navyše doplnené o niekoľko ľudových skladieb + o dva bonusy, jednu írsku ľudovku a jednu „vážnu“ skladbu. Týmto prezentáciu nosičov považujem za uzavretú a dodávam, že je to vskutku reprezentatívne CD vhodné veľkej umelkyne.
Ale to stále nie je všetko. Vydavateľstvo si veľmi dobre uvedomilo, že takýto projekt by sa nemal odfláknuť a tak Lenku Filipovú okrem dvoch skvelých hudobných nosičov reprezentuje i vynikajúci booklet, ktorý je súčasťou CD. Obsahuje pár veľmi zaujímavých, umeleckých a hlavne čierno – bielych fotografií. Texty všetkých (!) skladieb z prvého CD, príhovor samotnej umelkyne a výborne spracovanú kompletnú diskografiu speváčky. K absolútnej dokonalosti snáď už hádam chýba iba notový zápis pesničiek vážnej hudby, ale to už by potom pravdepodobne ani nebol booklet, ale rovno kniha.

Pri počúvaní i prezeraní si tohto CD je jasné, že Lenka Filipová sa upísala správnemu vydavateľskému koňovi, ktorý jej svoju vďaku oplatil vskutku na maximum. Pretože takto pripravený výber v našich zemepisných šírkách som ešte nezažil. A počúva sa to vskutku výborne! Ako vianočný darček viac než ideálne.

Žáner: pop
Diskografia: Zamilovaná (1981), Quo Vadis (1983), Lenka (1984), Řeka života (1986), Částečné zátmění srdce (1988), Lenka vypravuje pohádky z kytary (1989), Concertino (1990), Pocit 258 (1990), Concertino II (1995), Svět se zbláznil (1997), Lidové písničky (1998), Tisíc zpúsobú jak zabít lásku (2003), Best Of  (2005)
Vydavateľstvo: Universal Music, 2005
Celkový čas: CD1: 79:44, CD2: 74:54

CD 1: