Sviatok. Jednoducho sviatok. Určite pre všetkých milovníkov Madonny sú tieto dni väčším sviatkom než  ktorýkoľvek štátom uznaný sviatok.

Sviatok. Jednoducho sviatok. Určite pre všetkých milovníkov Madonny sú tieto dni väčším sviatkom než  ktorýkoľvek štátom uznaný sviatok. Nadchádza obdobie Madonny a okrem regulárneho albumu sa jej priaznivci môžu tešiť i na dve DVD (s koncertným záznamom a tiež s dokumentom z koncertného turné) a v týchto dňoch sa na trh dostáva i singel s pilotnou skladbou Hung Up (u nás k dostaniu v internetových obchodoch).

Madonna je kráľovná. V oblasti šoubiznisu a populárnej hudby jednoznačne a len ťažko sa nájde niekto, kto ju tak skoro zosadí z trónu. Napriek obrovským skúsenostiam v populárnej hudbe za dlhé roky excelentných výkonov ešte ani raz nezaspala na mŕtvom bode, kráča s dobou a stále je rovnako výborná a skvelá.
Prešla množstvom etáp. Z chabej ikony stredného prúdu, cez škandalózneho vampa až po milujúcu a vychovávajúcu matku, ktorá si sem tam odskočí do štúdia, či na koncertné pódiá. Spievala lacný pop, z ktorého prešla do profesionálne pripravenej muziky, v ktorej vždy odrážala požiadavky doby. Reprezentovala modernú tanečnú hudbu, kvalitný stredný prúd, ale zarezonovala i s gitarovou muzikou, či dokonca rapom.
A "nezomrela", čo je v podstate najdôležitejšie. A nech už prišla s čímkoľvek, vždy zaujala davy ľudí. Buď ju milujú, alebo nenávidia (ako Mojsejovú s Jarošom – to je vtip, samozrejme). A nezničiteľná ikona sa vracia späť, v úplne inej podobe, než sme si na ňu doteraz zvykli, aby ukázala, že vie, čo chce, čo si žiada doba a vrámci hesla „aj tak sa zo mňa všetci poseriete“ útočí na naše peňaženky.

Madonna sa tento raz rozhodla, že bude tanečná. Vráti sa do obdobia 80-tych rokov, ale už to nebudú lacné, hoci slávne hity, ale tanečná muzika roku 2005, plná samplov a najmodernejších vymožeností súčasnej techniky. A do toho jej nezameniteľný spev dámy, ktorá síce nemusí byť najlepšou speváčkou, no na druhej strane ňou vďaka svojmu prešpekulovanému imidžu bez pochyby je.
Tí ktorí už počuli aspoň ukážky z jej novej platne (nepátrajte po neoficiálnych stránkach, k dispozícii sú celkom legálne na www.madonna.com) sa posadili do kresiel a uznali, že je to najlepší album aký Madonna doteraz vydala. Plno prekvapení, dokonale namixovaná muzika a diskotéky sa budú otriasať v základoch. Tešíme sa!

Singel Hung Up sa v posledných týždňoch stal najsťahovanejšou (nelegálne samozrejme) skladbou všetkých čias, ale dnes sa už k nemu môže dopracovať každý. A navyše legálne. Singel ponúka klasickú rádio verziu skladby, ktorá je už i u nás jednou z najhranejších. Výborná tanečná vec, ktorá na jednej strane skutočne znie ako vykopávka z našej komunistickej éry, no na druhej strane je to šarmantná moderná pesnička, po ktorej chňapne každý DJ. A navyše tie sample od Abby (pesničku Gimmie, Gimmie, Gimmie neprepočuje v tomto prípade nikto a mimochodom, je to druhý raz, čo Abba povolila vmixovať svoju skladbu do pesničky niekoho iného) sú výborným nápadom. A to je len prvá lahôdka. K albumu samotnému sa dostaneme o pár dní.
V tejto chvíli je podstatný singel, ktorý okrem spomínanej rádio verzie ponúka i dva úžasné remixy. Remixy ako také sú vždy silnou Madonninou stránkou a dáva si na nich záležať. Inak tomu nie je ani v tomto prípade a je jasné, že na diskotékach sa budú uchytávať najmä tieto rozšírené verzie. Pretože ak sa na rádiovú dá tancovať tri minúty, pri týchto sa dá zábava roztočiť na omnoho dlhší čas.
O tom, že ide o profesionálne odvedenú prácu hudobných odborníkov hádam ani netreba diskutovať. Oba remixy spracovali tak, že každému hudobnému fajnšmekrovi sa z toho zatočí hlava.

Čo dodať na záver Singel je na svete, je dokonalý a je to vlastne iba prvá ochutnávka. Na albume však takýchto chutných jednohubiek bude omnoho viac (až dvanásť). Záver tohto roka sa bude niesť v znamení Madonny a bude to poriadne hlučný a tanečný záver. A oplatí sa do neho investovať.

Vydavateľstvo: Warner Music/Maverick/Forza, 2005

Hung Up
01. Radio Version