Ďalšia dávka hip hopu na slovenský spôsob sa valí na národ. Trojica AMO ponúka svoju tvorbu svetu. A je jasné, že na scéne máme ďalší ukričaný projekt s troškou štipľavých slov a textov, ktoré by mali zmeniť svet k lepšiemu.

To sa síce nepodarí, ale poslucháč sa aspoň dozvie, čo všetko je zlé, v čom sú AMO omnoho lepší než tí iní a ak už vôbec nič, tak aspoň o zábavu je prostredníctvom tejto platne postarané. Fanúšikovia recitovania do hudby si jednoznačne prídu na svoje.

Na začiatku mi vždy prišlo divné, keď sa niekto snažil do hudby „iba“ rozprávať. Pri svetových umelcoch mi to išlo akosi ľahšie, tí domáci ma museli dlho presviedčať. Ale koľko ich už je? Kontrafakt, Vec, Mec Vrabec a mnoho ďalších. Pri takomto počte muzikantov v jednej hudobnej kategórii (to už by hádam bolo aj novú kategóriu v Aurelovi či na Slávikovi) si však človek začne pomaly zvykať. A aj slovenský hip hop sa mi časom stal akousi súčasťou života, ktorú si so záujmom vypočujem, hoci priznávam, že ako hlavné jedlo ho každý deň nemusím mať.
V čom sú AMO iní? V prvom rade menej nadávajú. Najviac používaným slovom je k...t, ostatné nadávky ostali kdesi zabudnuté. Možno našťastie. AMO sú predovšetkým o textoch. Sú drzí, ukričaní a chcú niečo povedať. Dobre si uvedomujú, že svet svojimi piesňami nezmenia, ale aspoň sa tvária tak, že čo na srdci – to na jazyku a pri niekoľkonásobnom počúvaní je jasné, že im hravo uveríte. Ďalšie plus – sú presvedčiví. Z tohto albumu je cítiť, že to nie je iba ďalšia hračka, ktorú si vyžiadala doba. Chalani neprišli preto, že slovenský hip hop práve letí, ale preto, že sú presvedčení o tom, že ho dokážu urobiť lepšie, alebo aspoň prinajmenšom tak dobre ako ich kolegovia. A mnohých hravo strčia do vrecka.
Podarilo sa im urobiť výborné texty, zložiť príjemnú muziku a všetko to zmixovať na profesionálnej úrovni, takže keby boli pesničky naspievané v angličtine, tak uvažujem o tom, že ide o nejakú svetovú kapelku. Na domáce pomery veľmi dobré. Chalani si až na jednu výnimku produkovali album svojpomocne, pod jednu skladbu sa podpísal pražský DJ Wich. Hudobná produkcia AMO je ovplyvnená rôznymi hudobnými štýlmi, pričom ale striktne ostáva v rámci hiphopu.

Na albume si zahosťovali také mená ako Tina, Čistychov, Wich, Mango Molas a dokonca i Mischa, ktorá sa v pesničke  Čo s tým urobíš premenila s Karkulky v modernej šatke na vampa, z ktorého v refréne vypadne i sprostý výraz. Koľká premena. Neprekáža. Skôr opačne. Pesnička Čo s tým urobíš je jasným hitom a nie posledným, pretože sa ich na albume ešte určite pár nájde. Nechajme sa prekvapiť.

Booklet má rovnako svetové parametre, je spracovaný veľmi jednoducho, no napriek tomu originálne. Čo mňa osobne mrzí je fakt, že v ňom chýbajú texty. Inak sú tam však všetky potrebné veci a trojica Opak, Moe a Hazard môžu vyraziť do útoku. Po hitoch Trasú sa tie miesta a Čo s tým urobíš je jasné, že ich čas práve nastal a stanú sa neoddeliteľnou súčasťou našej kultúry. Tak im (nám) treba. V konečnom dôsledku: môže byť!

Žáner: hip hop
Vydavateľstvo: Universal Music, 2005
Celkový čas: 64:29