Vydavateľstvo Universal Music je v tomto hudobnom roku plné príjemných prekvapení. Po letných dňoch voľna prišli na trh s regionálnymi verziami CD zahraničných umelcov a do predaja tak ponúkajú CD totožné s tými v ostatných častiach sveta, ibaže booklet je jednoduchý, štvorstranový a cena asi o tri stovky nižšia, než cena ostatných zahraničných CD.

Vydavateľstvo Universal Music je v tomto hudobnom roku plné príjemných prekvapení. Po letných dňoch voľna prišli na trh s regionálnymi verziami CD zahraničných umelcov a do predaja tak ponúkajú CD totožné s tými v ostatných častiach sveta, ibaže booklet je jednoduchý, štvorstranový a cena asi o tri stovky nižšia, než cena ostatných zahraničných CD. Ale Universal nezabudol ani na skutočných hudobných fanatikov a pre zberateľov pripravil ďalšiu neobyčajnú edíciu nazvanú Sound &# Vision. Pod týmto názvom sa ukrývajú luxusné balenia hudobných produktov – dvoch CD a jedného DVD. Všetko samozrejme od jedného interpreta a väčšinou mapujúce jeho doterajšiu kariéru. Luxusné krabicové balenie dopĺňa jednoduchý, no čo sa informácií týka, tak veľmi kvalitný booklet. Veľmi príjemné prekvapenie, ktoré síce budete ťažšie zháňať v obchodoch, pretože vychádza len v limitovanom počte, ale ak sa uchytí (a verím, že áno), bude ho dostatok. A dostatočný je i výber interpretov, ktorým sa dostalo tej cti a majú na svojom konte i túto luxusnú edíciu.

Ťažko hovoriť o tom, kto bol prvý, pretože všetky albumy z edície Sound & Vision vyšli v jeden deň, ale mne sa do rúk ako prvý dostal Bryan Adams s albumom The Best Of Me. Pravdepodobne si poviete, na čo je to dobré, keď tento album vyšiel už pred niekoľkými rokmi. Samozrejme, máte pravdu. Ide o výberový album, ktorý sa na trh dostal ešte pred uvedením Adamsovho filmového megahitu Here I Am a jeho minuloročného albumu. Preto nemožno očakávať, že sa tam tieto novinky objavia, hoci aktualizácia je vždy možná. V každom prípade však album The Best Of Me reprezentatívne mapuje úspešnú kariéru kanadského rockera, ktorý pred pár rokmi navštívil i Slovensko a tváril sa tu ako bežný turista – skvelý chlap. Album samotný je však doplnený o jeden skrytý bonus, ktorý nie je uvedený ani na obale, ani v booklete, no skladba číslo 16 na ňom naozaj je. Rovnako tak i videoklip, ktorý vás pri vsunutí CD do počítača privíta pri počúvaní (a v tomto prípade i pri sledovaní) tohto veľdiela.

Ak však práve nemáte chuť na štúdiové nahrávky, je tu ďalšie CD, na ktorom vychádza zostrih koncertu z japonského Tokya. Záznam vznikol pred piatimi rokmi a na CD vychádza po prvý raz. Opäť ponúka záznam toho najlepšieho z Adamsovej kariéry a prostredníctvom CD si ho môžete pripomenúť i tak, ako si ho pamätáte z Bratislavy. Výborný spevák a dokonalý šoumen, ktorý má svoje miesto na hudobnom poli. Záznam je čistý, digitálne vyčistený a veľmi dobre zostrihaný. Je to veľmi dobrá zábava.
Záznam z toho istého koncertu ponúka i priložené DVD. Tu sa trochu pozastavím, pretože mi príde trochu divné, do tejto exkluzívnej kolekcie vložiť DVD s koncertom, ktorý už oficiálne vyšiel a je dostupný na trhu. Samozrejme, pre mnohých bude táto kolekcia ako celok výhodná a zaberú na ňu i tí, ktorí spomínané DVD ešte nemajú sólo. Myslím si však, že dva roky potom absolvoval Adams ďalšiu skvelú šnúru, ktorá doteraz ako oficiálny nosič nevyšla. Aj pre vydavateľa by bolo väčším komerčným ťahom zaradiť tam práve tú šou, s ktorou sa Adams predviedol i u nás. Škoda. Nie však pre fanúšika, tento raz mi príde, že utrpí najmä vydavateľ. Ale to sú len moje dohady.
Záznam koncertu z roku 2000 na DVD má čistý zvuk, dokonalý obraz a zvuk je samozrejme rozmixovaný do formátu 5.1. Znie to výborne. Keď zhasnete v obývačke svetlo, razom sa ocitnete v dave medzi šalejúcimi Japoncami. Záznam na DVD je ešte dlhší, než CD verzia, čo je samozrejmé, keďže DVD ponúka kompletný koncert. Trochu sklamania zavládne pri spustení menu, ktoré nie je ozvučené. Koncert si však môžete pozrieť v celku, i po jednotlivých kapitolách a ako bonus na vás striehnu ďalšie štyri skladby. Adams na koncerte dokazuje, že je výborný spevák a vie urobiť dokonalú atmosféru i bez tanečných kreácií, či nadupaného pódia. Adamsova scéna pripomína koncerty domácich kapiel, no na jeho úžasnom výkone to absolútne neuberá. Jedno je isté, milovníci Bryana Adamsa si touto kolekciou prídu jednoznačne na svoje a ja odkazujem, že sa majú na čo tešiť.

Edícia Sound & Vision vyšla 31. októbra 2005 a zatiaľ obsahuje 31 titulov. Medzi inými sa v nej blysli Abba, Andre Bocelli, Bon Jovi, Bond, Dire Straits, Elton John, INXS, Jimi Hendrix, Lionel Richie, Luciano Pavarotti, Marvin Gaye, Sheryl Crow, Suzanne Vega, Texas, The Cranberies, The Cure, The Police, Kiss, B. B. King, Roger Waters, Sting, tears For Fears, Robert Palmer, Paco De Lucia a ďalší.

Žáner: pop - rock
Vydavateľstvo: Universal Music, 2005
Celkový čas: CD1: 72:28, CD2: 61:37, DVD: cca 120. minút