Zhrniem to jednoducho a stručne. Pokiaľ niekto nespieva po anglicky a nepochádza zo Slovenska, má u nás iba pramalú šancu na prerazenie na hudobnom poli.

Zhrniem to jednoducho a stručne. Pokiaľ niekto nespieva po anglicky a nepochádza zo Slovenska, má u nás iba pramalú šancu na prerazenie na hudobnom poli. Dalo by sa povedať, že aspoň na niečo sme náležite hrdí. Bohužiaľ, to je o niečom inom. Éra, keď naše rádiá ponúkali aj hudbu zo susedných štátov ostala niekde pred bránami roku 1990 a v súčasnosti, nech by bol projekt „akejsi“ Poľky akokoľvek dobrý, jednoducho nemá u nás šancu. V susedných Čechách sa začína blýskať na lepšie časy, hoci niekto určite povie, že som sa zbláznil. Aké sú to lepšie časy, keď z rádia spieva Maryla Rodowicz a ešte navyše po poľsky. A ...

A čuduj sa svete. U našich susedov dokonca vyšiel pred nedávnom výberový album tejto speváčky, mimochodom jednej z najlepších kamarátok Heleny Vondráčkovej, na ktorom predstavila svoje najväčšie hity. A Česi ju prijali. A určite nie iba preto, že pred rokom 1989 strávila istý čas v Československu a úzko spolupracovala s Krokmi Františka Janečka. Ehm, čo tam po tom, povedia si mnohí. Ibaže Maryla Rodowicz je vo svojej rodnej zemi niečo podobné ako v našich zemepisných šírkach Gott s Vondráčkovou. Hudobná persona, uznávaná národom, nenávidená kritikmi. Žena, na ktorej koncert idete z istotou, že uvidíte dokonalú šou. To je Maryla Rodowicz.
Je platne boli vždy zárukou dobrej nálady, zábavy, vhodné na každú príležitosť. Jej horúca novinka Kochać (Milovať) je však úplne iná. Maryla sa rozhodla, že sa odrazu stane dámou na hudobnom nebi, zmenila spolupracovníkov a pripravila pre mnohých šokujúci, no jednoznačne skvelý album. Pretože Rodowicz v žiadnom prípade nie je len revuálnou umelkyňou z programov typu Ein Kessel Buntes, mnohí pamätníci si určite spomenú na jej silné a emotívne hity. A rovnako silná je i aktuálna Rodowiczovej platňa. Hoci ide o obyčajný stredný prúd, nie je to lacný pop, ktorý by skôr odrádzal, než priťahoval. Platňa je silne emotívna, s výbornými textami. Najrýchlejšou (a pritom stále pomalou) skladbou na albume je pesnička Venus i Mars (Venuša a Mars), v ktorej Maryla geniálne opisuje život medzi mužom a ženou. Z ostatných pesničiek znie príjemné tajomno, texty sú emotívne a silné, z hudobných nástrojov dominuje „španielka“. Celkový dojem z albumu je vynikajúcu, pri jeho počúvaní vzniká veľmi príjemná melancholická nálada.

Rodowicz na svojom novom albume absolútne exceluje. Rozhodla sa urobiť niečo úplne iné, než kedykoľvek predtým a podarilo sa jej to na 100%. Rodáci roztrúsení po celom svete sa majú na čo tešiť. Viem si dokonca predstaviť, že keby Maryla toto CD naspievala v angličtine, dobyje ním svet. Ale ona to nepotrebuje, ona je aj tak svetovo uznávaná, hoci len medzi rodnými Poliakmi, ktorí sú doslova všade.
Maryla si svojim aktuálnym albumom zarobila na minimálne osem hitov, pričom je jasné, že tým najaktuálnejším sa už čoskoro stane vianočný popevok Nikt z nas nie powinien być sam (Nikto z nás by nemal byť sám). O Rodowiczovej je známe, že do príprav svojich albumov nezasahuje. Čaká, kým jej prinesú temer hotový produkt a ak je ochotná podpísať sa pod to, až vtedy odchádza do štúdia a nahráva. Tento raz neváhala. Textovo na 100% zaúradovala Agnieszka Nosowska, uznávaná v Poľsku textárka. O hudbu sa postaralo viacero skladateľov, tvorcovia siahli i do studnice ľudových národných piesní. Vynikajúcu prácu predviedli i vokalisti. Album znie svetovo. Na záver prekvapia opäť milo) akési zhudobnené titulky, čo je nóvum nielen v hudbe Rodowiczowej.
Hoci speváčka spieva rodným jazykom, vrelo odporúčam. Je výborná.

Žáner: pop
Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2005