Spevák Serj Tankian, spevák a gitarista Daron Malakian, basgitarista Shavo Odadijian a bubeník John Dolmayan vyprodukovali druhú časť dvojdisku Mezmerize/Hypnotize a tým prirodzene rozvírili hladinu názorov, ktorá časť je lepšia.

Spevák Serj Tankian, spevák a gitarista Daron Malakian, basgitarista Shavo Odadijian a bubeník John Dolmayan vyprodukovali druhú časť dvojdisku Mezmerize/Hypnotize a tým prirodzene rozvírili hladinu názorov, ktorá časť je lepšia. Prvá? Alebo druhá? Porovnávanie je zbytočné. Úmyslom kapely je poskytnúť tieto dve časti ako jeden celok. Je to opäť výborne namiešaná zmes hardcore, punku, metalu, ethno prvkov a arménskeho folklóru.

Určite v mnohých z nás rezonuje superhit Chop Suey z debutového albumu. Alebo Toxicity. Výborné songy. A takých je na Mezmerize/Hypnotize viac - B.Y.O.B., Cigaro, Hypnotize... každý má svoje obľúbené piesne. V textoch sa kapela sústredí na stav súčasnej americkej spoločnosti a prezentuje aj svoje politické názory. Po hudobnej stránke je možné hodnotiť v dvoch rovinách – inštrumentálnej a tvorivej. Inštrumentálne je kapela na tom výborne, všetkému dominuje geniálny a neprehliadnuteľný Tankianov vokál. Zvláda metalové a i takmer popové (Vicinity of obscenity) pasáže. Z času na čas mu sekunduje Malakian. A práve tento fakt trochu vzbudzuje obavy. Kým Tankian je neprehliadnuteľným znamením kapely, Malakian nie je ako spevák ničím výnimočný, no z neznámych dôvodov sa spevu zhosťuje čoraz viac a tým vytláča Tankiana. Verme, že to nebude mať pokračovanie. Na druhej strane je Malakian veľmi schopný a jedinečný gitarista. Po tvorivej stránke S.O.A.D. produkujú vyspelú muziku, plnú energie, zvratov, silne melodické pasáže striedajú skvelé refrény, náhle prerušené úplnou brutalitou. V každej skladbe nájdete vynikajúci nápad, každá skladba je jedinečná.

Z S.O.A.D. sa v roku 2001 „cez noc“ stali hviezdy alternatívnej scény, ktoré taj skoro nevyhasnú. Stále sa k nim hlási viac a viac priaznivcov. Čo sa týka predajnosti „prvého dielu“ Mezmerize, tak tá sa len v U.S.A. vyšplhala takmer k počtu 1,5 milióna predaných nosičov. Druhá časť jej pravdepodobne bude výrazne sekundovať. Obal k CD vytvoril Vartan Malakian, otec gitaristu Darona.

Vydavateľstvo: American Recordings/Columbia
Rok vydania: 2005
Žáner: Rock/Ethno/Hardcore/Metal/Punk