Tak dobre, keď rekapitulácia, tak poriadna. Kapela Limp Bizkit vznikla na konci roku 1994 na Floride, kedy spevák Fred Durst (Frederick William Durst) a basový gitarista Sam Rivers pocítili neopísateľnú chuť založiť si kapelu.

Tak dobre, keď rekapitulácia, tak poriadna. Kapela Limp Bizkit vznikla na konci roku 1994 na Floride, kedy spevák Fred Durst (Frederick William Durst) a basový gitarista Sam Rivers pocítili neopísateľnú chuť založiť si kapelu. Zohnali ešte pár ľudí z blízkeho i najbližšieho okolia (John Otto, Wes Borland a DJ Lethal) a bolo to. Skupina by sa však nakoniec možno nikdy nebola dostala do povedomia širokej verejnosti, keby Durst nemiloval tetovanie. Budúca hviezda totiž mala príležitosť tetovať niekoľko členov slávnej formácie Korn a Durst tieto známosti náležito využil. Strčil im do rúk demo nahrávky svojej kapely a keďže sa tieto „Kornovcom“ zapáčili, okolo Limp Bizkit odrazu nastal veľký rozuch.

V roku 1997 už mali v rukách kontrakt na prvý album, ktorý vyšiel pod názvom Three Dollar Bill Y´all. Numetalová verzia pesničky Faith, jedného z najznámejších hitov George Michaela zabezpečila skupine mnoho fanúšikov.
O dva roky neskôr kapela vydáva ďalší album Significant Other, na ktorom už Limp Bizkit prezentujú takmer dokonalý materiál, ktorý vznikol kombináciou ťažkých metalových línií, hip hopu a DJ – ských samplov. Vďaka tomu prvý singel Nookie vysielajú ochotne už takmer všetky televízne stanice. Ďalší album formácie Chocolate Starfish And The Hot Dog Flavored Water si už kupuje viac ako milión fanúšikov.

Po tomto úpechu kapelu opúšťa Wes Borland, ktorý sa rozhodol založiť si novú skupinu Eat The Day. Jeho miesto zastúpil Mike Smith, predtým hudobník kapely Snot. Diskografiu Limp Bozkit dopĺňa album New Old Song, na ktorej sa nachádzajú remixy najväčších hitov skupiny, na ktorých participoval napríklad i P. Diddy.
Na jeseň roku 2003 prichádza na trh album Results May Vary. Pred jeho premiérou kapela zahrala úplne zadarmo koncert v Londýne, ktorý vysielala stanica MTV a predstavili na ňom niekoľko noviniek. Platňu promoval singel Eat You Alive. Na druhom singli vyšla cover verzia hitu kapely The Who – Behind Blue Eyes. Pesnička sprevádzala i film Gothika a v jeho videoklipe sa predstavila filmová hrdinka, držiteľka Oscara Halle Berry. Skupina album promovala na niekoľkých koncertoch v Amerike a absolvovala i úspešnú šnúru po Európe. Odtiaľ si najviac budú pamätať susedné Poľsko, kde sa nakoniec koncert musel zrušiť (napriek tomu, že kapela do krajiny pricestovala, rozložila nástroje, previedla skúšku a do haly organizátori vpustili ľudí), pretože nejaký maniak zavolal, že v hale j bomba. Samozrejme, nakoniec sa nič nenašlo, ale fanúšikovia ostali bez koncertu.

V roku 2004 sa do kapely vracia Borland a kapela začína pracovať na novom albume. Nové pesničky sa nahrávali u ďalších susedov v Prahe, kde jeden z členov kapely nastúpil na nútenú odvykaciu kúru, ktorú nakoniec úspešne dokončil už v Spojených štátoch. Album s názvom The Unquestionable Truth – Part 1 vyšiel na jar tohto roku.

A na sklonku tohoto roku sa kapela rozhodla rekapitulovať. Čo sa už dá popísať o albume najväčších hitov? Iba to, že je dokonalý, pretože sú na ňom najväčšie a najlepšie hity danej formácie. Inak to nie je ani v prípade Limp Bizkit. Zarytí fanúšikovia si prídu na tri doteraz neuverejnené skladby, ostatní, tí ktorým stačí doma jedno CD Limp Bizkit sa konečne dočkali vytúženej výberovky, kde všetko známe z médií majú pekne pohromade a ešte aj nejakú tú sladkôstku navyše. Na celom albume nenájdete síce jedinú fotografiu kapely, za to však booklet ponúka kompletne všetky texty a obal krásne bizarný – ružový. Všetko, to čo som vyššie spomínal je momentálne zhrnuté na výbornom CD a tiež unikátnom DVD, ktoré vyšlo spolu s albumom. Takže neostáva nič iné, iba si dopriať skvelú zábavu.

Žáner:  Nu-metal
Diskografia:
Three Dollar Bill Y´alls (1997),