Ružová už dávno nie je v móde. Až na jednu výnimku. Speváčka Sugababes Heidi sa totiž v tejto farbe vyžíva a vyníma sa v nej v najnovšom videoklipe tejto formácie – Push The Button.

Ružová už dávno nie je v móde. Až na jednu výnimku. Speváčka Sugababes Heidi sa totiž v tejto farbe vyžíva a vyníma sa v nej v najnovšom videoklipe tejto formácie – Push The Button. Je to zároveň pilotná pesnička ich nového albumu Taller In More Ways. A výborná! Ako inak?
A to sa vraj stále hádajú, stále pomýšľajú na rozchod, ktorý už niekoľkokrát ohlásili. A napriek všetkým týmto „ťažkostiam“ sa nakoniec vracajú nečakane pravidelne, aby potešili svojich priaznivcov novým albumom. Ak teda v ich reči slovo rozchod znamená nový album, nové pesničky, nový hudobný materiál, tak sa môžu pre mňa za mňa rozchádzať i každý rok. Zvlášť v prípade, že ich tvorba bude tak dobrá ako je tomu v roku 2005 na albume Taller In More Ways.

Tri dračice sú späť a roztáčajú to vskutku naplno. Dokonca si dovolím tvrdiť, že tri grácie prišli so svojim najlepším albumom vo svojej hudobnej histórii. Mierne na ňom poľavili, to si musí všimnúť každý. A tak je ich „black music“ o niečo jemnejšia, než kedykoľvek predtým. Dokonca natoľko, že ich tvorbu začali príliš nebezpečne olizovať plamene popu. Nebezpečne? V žiadnom prípade. Pretože krásavice dokázali, že hudba sa dá robiť i komerčnejšie a predsa nestratí svoje čaro. Napriek tomu, že Sugababes sú na svojom aktuálnom albume tak popové ako nikdy doteraz, môžu sa smelo pozrieť svojim fanúšikom do očí. Pretože na albume Taller In More Ways predstavujú ten najkvalitnejší pop súčasnosti. Takže nie je čo riešiť. To, že sú týmto albumom omnoho viac komerčnejšie, no na druhej strane prijateľnejšie pre širšiu verejnosť, kto by to riešil? Dôležité predsa je, že napriek tomu ostali samy sebou a kvalitné!

Príjemný rozruch prichádza už na úvod albumu, kde je umiestnený pilotný singel Push The Button. A keď „stlačíte to pomyselné tlačítko“, čaká na vás štyridsaťjeden minút dokonalej muziky, úžasného a zohraného spevu. Baby sú v najlepšej forme a dokazujú to v každej z jedenástich skladieb. Desať z nich je pritom jasný hit. Vlastne aj tá jedenásta, ale na rozdiel od svojich predchodkýň je jedenásta skladba najpomalšou vecou na albume. „Dve srdcia “ album honosne uzatvárajú, pričom poslucháča až na úplný záver privádzajú do pomalej eufórie a doprajú mu trochu oddychu. Pretože desať predošlých skladieb je dokonale dynamických, majú grády, majú spád, sú jednoducho výborné.
Na tomto albume nie je jediné hluché miesto. Všetko do seba zapadá ako kolieska zahraničných hodiniek a je to dokonale načasované. Album na každú príležitosť. Ak to bude takto pokračovať, môžu sa Sugababes opäť kľudne rozpadnúť aj na budúci rok.

Obsažný je i booklet. Ako to už u týchto dievčat býva dobrým zvykom, nechýbajú ani sólové, ani spoločné fotky, tri strany nekonečných ďakovačiek, ale samozrejme tiež texty pesničiek a všetky potrebné informácie.
Jedna príjemná skúsenosť na záver. Album som počúval doma a poriadne hlasno som si ho užíval. Asi po treťom kole ktosi zvoní pi dverách. Susedia nemajú pokoj, pomyslel som si. Pravda však bola iba polovičná. Susedova dcéra sa prišla spýtať, čo to počúvam a či jej to požičiam. Bez problémov, kým sa toho nabaží, skočíme so susedom na pivo.

Žáner: pop
Vydavateľstvo: Universal Music, 2005
Celkový čas: 41:26