Najväčším príspevkom, akým Chas Chandler, basgitarista britskej R&B skupiny Animals, mohol obohatiť dejiny populárnej hudby, bola jeho zásluha na objavení a motivovaní talentu Jimiho Hendrixa.

Najväčším príspevkom, akým Chas Chandler, basgitarista britskej R&#B skupiny Animals, mohol obohatiť dejiny populárnej hudby, bola jeho zásluha na objavení a motivovaní talentu Jimiho Hendrixa. Chas objavil Jimiho roku 1966 v jednom z klubov Greenvich Village, kde tento gitarista s indiánsko-černošskou krvou hral ako radový člen skupiny Curtisa Knighta. Chandlerov muzikantský nos okamžite vycítil jedinečnú príležitosť a načrtol dvadsaťštyri ročnému Hendrixovi ponuku sólovej kariéry, ktorú by mohol odštartovať v Anglicku. Jimi sa nechal presvedčiť a krátko na to priletel do Londýna. Jeho novými spoluhráčmi sa tu stali basgitarista Noel Redding a bubeník Mitch Mitchell. Účinkovali pod spoločným názvom Jimi Hendrix Experience.

Hendrixovi, ktorý v rodnej Amerike umelecky vegetoval v tieni rôznych speváckych hviezd, sa Anglia stala akousi bezpečnou ulitou s živným prostredím, v ktorom sa veľmi rýchlo začal rozvíjať a jeho gitarovej kreativite vyrovnávať aj skladateľský talent. Na prelome rokov 1966 a 1967 vznikli jeho dnes už klasické, ktoré v tom istom roku vyšli na albume Axis: Bold As Love. Hendrixove trio Experience koncertovalo v Londýne, ale aj v Európe. Absolvovali viacero sessions – živých (polo koncertných, poloinscenovaných) záznamov pre švédsku televíziu, vystupovali v parížskej Olympii, užívali si večierkov. Čiernobiele i farebné záznamy z týchto akcií s dobovou kvalitou obrazu a zvuku sú bonusovou prílohou DVD.
Jeho obsahové ťažisko ale tvorí približne polhodinový umelecký dokument Experience, ktorý predstavuje Jimiho a celú jeho skupinu v štylizovaných osobných rozhovoroch, počas foto-sessions kde sa recesia a nadhľad snúbili s hrou na bohov. Jednotlivé koncertné zábery sú poprepájané komentovanými dokumentárnymi dokrútkami (na slovo vzatým narátorom bol britský bluesman a entuziasta Alexis Korner). Dokument má silný výtvarný podtón a patinu, ktoré prekrývajú aj jeho technické nedokonalosti. Raritou je Jimiho sólo účinkovanie keď iba s doprovodom rozladenej 12 strunovej gitary hrá a spieva skladbu Hear My Train A Coming. Akustická podoba zvýraznila bluesový podtext tejto skladby, ktorú Hendrix neskôr hrával aj so svojou americkou kapelou band Of Gypsies. Z rôznych pódií tu zaznievajú skladby Voodoo Chile, If 6 Was 9, Castles Made Of Send, Purple Haze a ďalšie.

Záverečným bonusom je videoklip k skladbe Dolly Dagger, ktorého obrazová zložka vznikla roku 1997, teda dvadsať sedem rokov po Jimiho smrti. Hendrix sa nedožil ani tridsiatky, aj preto je obdivuhodné, čo všetko po sebe zachoval. Iniciatívni správcovia jeho umeleckej pozostalosti dodnes prinášajú na svetlo božie nové archívne materiály. DVD Experience patrí skôr k tým priemernejším produktom nesúcim meno najvplyvnejšieho elektrického gitaristu všetkých čias. Je adresované skôr tvrdému jadru jeho fanúšikov a bola by škoda, keby jeho technicky neraz dosť spochybniteľný obsah odradil nových poslucháčov, ktorí by inak dokázali oceniť kvalitu Hendrixovej hudby. Na druhej strane zberatelia a znalci jeho tvorby si tu pre seba môžu nájsť viacero podnetných momentov. DVD Experience treba chápať viac ako dielo o Hendrixovi, než Hendrixov regulárny umelecký produkt.