Je výnimočná! Keď už ničím iným, tak aspoň tým, že je Kanaďanka, ktorá má aj americké občianstvo. Tým by sa však nepreslávila. Počas desiatich rokov na hudobnej scéne sa preslávila natoľko, že v týchto dňoch vydala retrospektívne CD svojich najväčších hitov (a v tomto roku to bol už jej druhý album).

Je výnimočná! Keď už ničím iným, tak aspoň tým, že je Kanaďanka, ktorá má aj americké občianstvo. Tým by sa však nepreslávila. Počas desiatich rokov na hudobnej scéne sa preslávila natoľko, že v týchto dňoch vydala retrospektívne CD svojich najväčších hitov (a v tomto roku to bol už jej druhý album). Neuveriteľných 17 hitov doplnila o jednu novinku, čo je vlastne tiež obrovské prekvapenie, ku ktorému sa dostanem trochu neskôr.

Úžasná speváčka so skvelým imidžom, dokonalým hlasom a niekoľkými škandálmi na krku. Vo filme si zahrala Boha v sukni, vo videoklipe chodila absolútne nahá a Madonne sa vyhrážala, že v jej vydavateľstve už nebude vydávať albumy, pretože sa Madonna málo venuje jej propagácii. Je tam dodnes a zdá sa, že to vyhovuje obom.
O samotných pesničkách sa hádam príliš netreba rozpisovať. Sú to tie najväčšie hity jej desať ročnej kariéry a nechýba medzi nimi žiadny (Thank You, Head Over Feed ani Everything). Pesničky na albume nie sú poukladané chronologicky, ale „rozhádzané“ tak, aby album ani na chvíľu neunavoval a nenudil. The Collection má úžasné grády, ktoré žiadneho poslucháča nenechajú na pochybách. Ide o výber najväčších hitov, čo síce neznamená, že sú na tejto platni aj najlepšie skladby z kariéry tejto speváčky (mnohé dobré a silné veci sa nikdy nestali hitmi), ale na druhej strane ide o pesničky notoricky známe, ktoré pozná úplne každý. A tak si na svoje prídu nielen tí od Alanis závislí, ale najmä tí, ktorí nikdy nesiahali po jej regulárnych albumoch. Práve títo ľudia ju majú momentálne kompletnú, pekne po hromade, so všetkým, čo k tejto kanadskej speváčke patrí.

Krátka história? Alanis najskôr vyhrala nejakú pesničkovú súťaž mladých talentov, čo jej zabezpečilo nahranie prvého albumu. Za šťastlivcov sa dnes považujú tí, ktorí ho vlastnia, pretože ani samotná speváčka sa k nemu nepriznáva. Bola to zmes druhotriednej tanečnej muziky, ktorá ani náhodou nevychádzala z duše speváčky, ktorá sa najlepšie cíti s gitarou v ruke. Umelá muzika, to predsa nie je nič pre ňu. S albumom nedosiahla ani úspech, ani rekordný predaj. To sa jej podarilo až s „prvým“ albumom Jagged Little Pill, ktorý si kúpilo neuveriteľných 30 miliónov nadšencov. To bolo pred desiatimi rokmi. K okrúhlemu výročiu vydala speváčka ten istý album v akustickej verzii v lete tohto roku. Potom to už išlo iba smerom hore. Čo album, to úspech, čo singel, to vrchné priečky hitparád. Alanis sa stala uznávanou svetovou speváčkou, ktorá svoju hudobnú minulosť mapuje práve na tomto albume najväčších hitov.

A aby to neboli iba notoricky známe skladby, Alanis na album pridala i jeden zaujímavý bonus. V podstate tiež ide o notoricky známu skladbu, ktorú si však požičala od kolegu Seala, odela ju do nového kabáta a v pomerne prekvapivej tanečnej verzii ju ponúka poslucháčom ako prvý a zároveň jediný singel z tejto výberovky. Podľa dostupných informácií ide o akýsi predkrm pred novým albumom, ktorý by sa mal objaviť na trhu v budúcom roku.
Booklet projektu je ladený do fialovej farby, s množstvom fotografií, rúk a iných častí tela. Veľmi príjemné je zistenie, že booklet okrem iného obsahuje i texty piesní a pri jednotlivých skladbách sa tiež dozviete, v ktorom roku ktorá pesnička vznikla.
Kvalitatívne i kvantitatívne je to jednoducho božský projekt.

Vydavateľstvo: Warner Music / Forza, 2005
Celkový čas: 75:53