Na sólový album niekdajšej členky dnes už neexistujúceho tria Black Milk sa čakalo s veľkými nádejami. Helena, okrem toho, že údajne bola príliš neprispôsobivá pre fungovanie kapely, bola i dokonalá speváčka, ktorá svojim „šmirgľovým“ hlasom urobila z každej pesničky udalosť.

A preto sa čakalo, ako bude vyzerať jej sólový album. Či pôjde v zabehnutých koľajách r&#b, alebo sa ponorí do iných vôd. Ako to dopadlo? Na výbornú, aj napriek niekoľkým výčitkám, ktoré voči tomuto albumu mám, považujem ho za výborný počin na českej hudobnej scéne a bezmála za dokonalý.

Najväčším problémom je fakt, že Helena akoby silou – mocou chcela dokázať, že je výborná v každom hudobnom žánri (a presvedčivo sa jej to darí), čo však má za následok, že album je príliš rozmanitý a môže sa zdať, že speváčka akoby nebola rozhodná v tom, čo vlastne chce spievať. Na albume sa tak stretáva čierna hudba, s klasickým popom, ale i v súčasnosti tak obľúbený gospel. Mnoho žánrov – mnoho neistoty, povie si možno niekto, ale zaujímavé a podstatné je, že Helena v podstate z každej hudobnej „nádrže“ vypláva absolútne presvedčivo a bez problémov. Je vynikajúca speváčka, ktorá sa nezľakne pravdepodobne ničoho, čo jej mnohé dámy – speváčky môžu iba závidieť. V jej podaní nakoniec tá rozmanitosť ani tak príliš neprekáža.

Na úvod platne Helena ohromí gospelovou His Eye Is On The Sparrow, ktorá vyráža dych a na telo zimomriavky. Viem si celkom dobre predstaviť, že Helena naspievaný celý album v tomto žánri. Česká republika má v tom prípade svoju Sherly Bassey. Ibaže toto iba akési otváracie (no v žiadnom prípade nie menejcenné) intro, za ktorým nasleduje už vkusne vycibrený pop, alebo čierna muzika.
Veľký Helenin sólový hit Impossible (Unstoppable) netreba už nikomu predstavovať. Na českých televíziách sa objavuje v dosť silných rotáciách, čo môže mať za následok to, že ho pozná i našinec.
Nasleduje plejáda vynikajúcich skladieb, medzi ktorými dominujú najmä rýchlejšie pesničky. Tých pomalých je vskutku málo, no práve v nich dokonale vyniká Helenin netuctový hlas. O každej pesničke sa dá povedať, že je minimálne dobrá, žiadna z nich neklesá pod očakávaný priemer.

Sklamanie nastáva až pri skladbe Dangerous, ktorej úvodný hudobný motív je jasnou vykrádačkou hitu Robbieho Williamsa Supreme. Daniel Hádl, čoby autor hudby a producent celého projektu sa aspoň niekde v rohu bookletu mohol priznať k tomu, že tento motív si požičal a zbytočne sa nepýšiť akože svojou skladbou. Nasledujúca pesnička Black Cat zas hudobne pripomína kapelu Roxette vo svojich najlepších časoch. Škoda. Obe pesničky sú však inak veľmi dobré, ale tá podobnosť je doslova zarážajúca. Je to však jedno z mála sklamaní na tejto platni.
Helena prekvapuje i v závere albumu, kedy v pesničke Mashai opäť razantne mení hudobný štýl a poslucháčovi sa predstavuje v polohe etno. Výborných jedenásť noviniek uzatvára hymna českých VyVolených Lepší zústanou, ktorú Helena zas naspievala hlasom, v ktorom by ju nikto nepoznal. Snáď to mal byť komerčný ťah na predaj albumu, v každom prípade to však nebolo vôbec nutné. Tento album je ako luxusná čokoláda, ktorej každý kúsok je zárukou veľkej kvality.

Výborne spracovaný je i booklet, ktorý poskytuje nielen texty pesničiek, ale i fotografie a všetky potrebné informácie. Škoda len tej tmavošedej dvojstrany, na ktorej sú texty písané čiernou farbou a nie sú príliš čitateľné.
Inak je však všetko v najlepšom poriadku a osobne tento album považujem za jeden z najlepších hudobných počinov na českej hudobnej scéne v roku 2005.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2005
Celkový čas: 41:17