Nebudem to popierať. Na každý nový počin Petra Muka sa vždy osobne veľmi teším. A nie je to len tým, že ho osobne poznám a je to fajn chlapík, ktorému ešte zo slávy nestrelil blesk do hlavy.

Nebudem to popierať. Na každý nový počin Petra Muka sa vždy osobne veľmi teším. A nie je to len tým, že ho osobne poznám a je to fajn chlapík, ktorému ešte zo slávy nestrelil blesk do hlavy. A aj napriek tomu, že jeho Oceán som bral s rešpektom, no omnoho viac ma nadchol s produktom Shalom, ako muzikálový spevák, ale najmä ako sólový spevák. Jeho štvrtý sólový album je jasným dôkazom toho, že Muk je výnimočná persona českej populárnej hudby. A i napriek niekoľkým škandálom je to najmä spevák. A dobrý spevák.

Album Osud ve dlaních je toho ďalším dôkazom a už po prvom vypočutí je jasné, že Muk zas zabodoval. Veľkým plusom tohto albumu je fakt, že spevák sa nesnaží experimentovať a pomaličky si kráča vyšliapanou cestou. Takže je to stále ten moderný pop, v ktorom cítiť prvky Depeche Mode, či Erasure, jednoducho syntipopovej muziky, ktorá je Petrovou doménou. Napriek všetkému však nemožno povedať, že by album ponúkal iba to, čo sme od Muka už počuli. V žiadnom prípade. Napriek ohraničenému hudobnému rozletu speváka, dokáže tento prísť zakaždým s niečím, čo dokáže poslucháča osloviť a zároveň nadchnúť.
Osud ve dlaních je veľmi silný a emotívny album, ktorý trvá takmer hodinu a za celý ten čas ani na chvíľu nenudí. Dominujú na ňom pomalé skladby, ktoré sú pocitovo veľmi silné. Živelných skladieb je poskromne, ale nájdu sa a album ako celok veľmi príjemne oživujú. Všetky pesničky na albume majú hitový nádych.
Doménou Petra Muka je najmä jeho netuctový hlas, ktorý je rozpoznateľný v každom prípade a zároveň tak príjemný, že musí nadchnúť. Muk je jednoducho spevák, ktorý svojim prejavom a pesničkami bez problémov poslucháča presvedčí a ten je mu v jeho podaní ochotný uveriť čokoľvek.

Album Osud ve dlaních môžeme rozdeliť na dve časti. V tej prvej spevák ponúka desať absolútnych noviniek, ktoré sú kvalitatívne veľmi vyrovnané a majú hitový potenciál. Pri troche šťastia z nich Muk dokáže vydolovať desať špičkových hitov. V druhej časti albumu sa Muk vracia k svojej minulosti, pričom poslucháčovi ponúka päť skladieb z čias Oceánu, Shalomu, či pohľad na minulý rok vydanú EP platňu s hitmi skupiny Erasure. Ide prevažne o skladby, ktoré vždy vyšli na nejakých špeciálnych nosičoch. Takto ich Muk zaradil na album ako regulárne skladby a navyše mnohé z nich v nových úpravách. A v žiadnom prípade nemožno hovoriť o nezmyselnom vyplňovaní času CD. V tomto prípade ide skutočne o špeciálny a plnohodnotný bonus.

Na väčšine skladieb participuje Muk ako autor hudby, texty (v nových skladbách) nechal na Jana Dvořáka a táto kombinácia opäť priniesla svoje ovocie. Dvořák totiž píše Mukovi texty na telo a spolu to znie neuveriteľne dobre. Booklet k albumu ponúka texty i fotografie (ten chlap nestarne) a všetky potrebné informácie.
Petr Muk je jedným z tých interpretov, ktorých môžem za každých okolností a žiadnym zo svojich produktov ma ešte nesklamal. Inak tomu nie je ani tento raz.

Žáner: pop
Vydvateľstvo: Monitor / EMI, 2005