Občas sa to stáva. Človek sa prebudí do takého divného rána. Všetko vyzerá byť v absolútnom poriadku. Navyše je voľno. A odrazu vedľa sa prebúdzajúca polovička vysloví osudnú vetu dňa, ktorá ho zmení na nepoznanie (ten deň).

Občas sa to stáva. Človek sa prebudí do takého divného rána. Všetko vyzerá byť v absolútnom poriadku. Navyše je voľno. A odrazu vedľa sa prebúdzajúca polovička vysloví osudnú vetu dňa, ktorá ho zmení na nepoznanie (ten deň). Od rána je akosi pochmúrno. A nepomôžu ani prekvapivé úsmevy predavačiek v obchodoch, ktoré sa zväčša nevedia smiať. Všetko je naopak!
Za takýchto okolností si človek občas uvedomí, aký je bezbranný, ako na neho dolieha celoročný chaos a pocit bezmocnosti z toho, že ešte nemá poupratované a nakúpené darčeky. Odrazu padne do akéhosi bahna, kedy by najradšej zobral motorovú pílu a rozpílil všetko naokolo (najmä ten nábytok, aby nebolo čo upratovať). A v amoku poslednej záchrany sa človek odváži i k tomu, aby si pustil na zlepšenie nálady muziku, ktorú by na taký účel v živote nepoužil.

Eminem je jasným príkladom jedného takého rána. Len zatiaľ čo radový človek má také rána 2 – 3 razy do roka, Eminem ich zjavne 2 – 3 razy do roka nemá. A potom sa z neho stáva outsaider – vyvrheľ spoločnosti, ktorého nikto nechápe. Ale ja už som ho pochopil. Proste má iba zlé dni a dostal od Boha ten dar, že svoje depresie si môže liečiť tým, že o nich rozpráva do muziky a ľudia mu to žerú a ešte mu za to i platia. A nie raz, pretože Eminem má na svojom konte niekoľko úspešných hitov, ktorými dobyl rebríčky svetových hitparád. A dokonca ich bolo toľko, že po ohlásení konca hudobnej kariéry tohto speváka vydali dokonca retrospektívny album.
Eminem je späť (údajne naposledy) a svojim priaznivcom ponúka šestnásť skladieb, z čoho minimálne desiatka bola obrovskými hitmi, pridáva tri novinky a nejaký ten exkluzívny bonus navyše (duet s Eltonom Johnom). To je presne ten album, na ktorý čakali tí, ktorí Eminema registrovali ako hudobníka, ktorý má obrovský úspech, má dokonca i hity (hoci najmä mal škandály), ale kvôli jednej – dvom pesničkám si predsa nebudú kupovať celý album. Curtain Call je prierezom toho najlepšieho (či skôr najúspešnejšieho a najkomerčnejšieho), čo Eminem kedy ponúkol. Ide teda o tie najstráviteľnejšie kúsky jeho hudobnej kariéry, ktoré nie sú vyplnené vatou, ako to už býva na jeho regulárnych albumoch.

Poslucháč tu nájde naozaj všetko. Od prvého veľkého hitu Stan, ktorý ho vyniesol do povedomia, rovnako ako ženu, ktorá mu do neho naspievala vokály – Dido, cez všetky vydarené i menej úspešné hity, až po tri výborné novinky, ktoré bezpochyby zaujmú každého priaznivca tohto blonďavého šialenca. A minimálne jednej z troch noviniek predpovedám veľký úspech.
Na tomto albume sa nachádzajú skladby, ktoré naozaj môžem, ktoré zamiešali spevákovou kariérou. Boli hitmi, boli stráviteľné, i nadávalo sa v nich pomenej, než v iných skladbách. Eminem na Curtain Call je vlastne celkom solidný mladík, ktorému uveríte vlastne všetko čo chce a presvedčí vás natoľko, že ho nakoniec budete ešte aj ľutovať. Taká zvláštna a zároveň zaujímavá persona populárnej hudby. Až mi nakoniec bude ľúto, že odchádza zo scény. Otázne len je, koľko je na týchto rečiach pravdy. Jedno je však isté. Ak by nešlo o plané slová, Eminem sa so svojim publikom rozlúčil naozaj dôstojne, pretože toto je výberovka hodná skutočného profesionála.

A takým Eminem bezpochyby je. Nenadarmo ho mnohí označujú za kráľa žánru, ktorý prezentuje. Niečo na tom bude, čoho dôkazom je i tento album. K dobrej nálade z neho si treba ešte pripočítať kvalitný, i keď strohý booklet. CD dokonca vychádza vo forme 2 CD, pričom druhý nosič obsahuje sedem ďalších skladieb. Nechajme sa teda unášať úvodným grgnutím, niekoľkými nadávkami, ale hlavne príjemnou produkciou rapera Eminema.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2005
Celkový čas: 77:57

01.   Intro (Curtain Call)