Akáže to je hudobná formácia, čo nemá na trhu DVD nosič? Takúto otázku si položili i členovia obľúbenej bláznivej formácie Horkýže slíže, usmiali sa na vydavateľa a DVD je na svete.

Akáže to je hudobná formácia, čo nemá na trhu DVD nosič? Takúto otázku si položili i členovia obľúbenej bláznivej formácie Horkýže slíže, usmiali sa na vydavateľa a DVD je na svete. A ešte aké!

Samozrejme, je na ňom totožný koncert s tým, ktorý sa pár týždňov pred vydaním tohto DVD objavil i na CD. Záznam vystúpenia kapely z 23. apríla 2005 v Leviciach, kde bolo teda poriadne veselo. Dohromady 25 skladieb, ktoré v živom prevedení nadchnú každého fanúšika tejto skupiny. Samotný koncert trvá takmer hodinu a pol, obraz je výborný a zvuk rozmixovaný do formátu stereo. Na mix 5.1 si našinci budú musieť ešte nejaký čas počkať, ale dá sa predpokladať, že aj u nás sa tento formát stane čoskoro samozrejmosťou a ďalšie DVD skupiny ho už bude mať. Inak je však všetko v poriadku, koncert zostavený z najväčších hitov má samozrejme spád, graduje každou ďalšou skladbou a i na pár sprostých slovných hračiek je tu miesto. Máte sa teda na čo tešiť.

Ale to by nebolo vydavateľstvo Monitor, aby pre fanúšikov a svojich zákazníkov nepripravilo i more prekvapení navyše. Vydavateľ si dal tento raz skutočne záležať na tom, aby majitelia tohto DVD neostali iba pri „holom“ KONCERTE. Bonusov je fakt niekoľko a sú veľmi dobré. Zoberiem to od konca, teda od fotogalérie, ktorej hudobný podmaz je vlastne jediná novinka, ktorá sa objavila na rovnomennom CD, teda pesnička Farebná, ktorá tu prostredníctvom fotografií dostáva „videoklipový“ rozmer. Ďalším lákadlom je písomný záznam koncertu. S takouto vecou som sa stretol prvý raz a je to veľmi príjemné. Jeden z najnečakanejších a veľmi príjemných bonusov.

A potom sú tu dve hlavné bonusové časti. Tie tvoria dva dokumenty, z ktorých sa dozviete Ako sa to celé pripravovalo a tiež to ako si to Slíže užili v Amerike. Nebudem to rozoberať dopodrobna, ale oba dokumenty sú veľmi dobré, ani z jedného som nemal pocit, že by bol nakrútený iba preto, aby zaplnil miesto na DVD.
A potom tá najhlavnejšia kategória – videoklipy. Ani v dobre situovaných „rodinách“ nie je zvykom, aby na jednom DVD vyšiel koncert a zároveň i videoklipy. V prípade Horkýže Slíže je to inak a vydavateľ sa snažil dať majiteľovi DVD naozaj všetko dostupné. Fanúšikom je jasné, že kapela nie vždy pôsobila pod krídlami Monitor/EMI, hoci práve táto spolupráca bola pre nich najplodnejšia i komerčne najúspešnejšia. A tak vydavateľstvo poskytlo na toto DVD všetky videoklipy, ktoré vznikli za ich peniaze a doplnila ich nezvyčajnou raritou z roku 1995 – Stretol veselý.

A to už sme v podstate na konci. Dve hodiny príjemnej zábavy, určite pre každého fanúšika tejto formácie. Tým ostatným chcem len povedať, že je to veľmi dobre pripravené DVD, na naše domáce pomery až nezvyčajne. A to je príjemné prekvapenie. A kto nutne nevyhľadáva plnohodnotné a kultúrne umenie a chce sa „iba“ zabaviť, je so Živákom na správnej adrese.

Vydavateľstvo: Monitor/EMI, 2005
Celkový čas: cca 120. minút
Koncert: Shanghai Cola, Brďokoky, A ja sprostá, Telegram, Logická hádanka, Holandská, L. A. G. Song, Často sa nám sníva, Štidirí, Malá Žužu, Vlak, Zvonár, Traja spití roboši, Paľko, Ja chaču tebja, Atómový kryt, Hrací automat, Hohuhe, Latino, Bicie v 85-tom, Maštaľ, Cigarety, Kožky, perie, Mačka bruchomluvec, Horkýže slíže
Bonus: Písomný záznam koncertu
Ako sa to celé pripravovalo – dokument
Slíže v Amerike – dokument