Skupine Blue nadobro odzvonilo. Oni chlapci síce niečo splietali o tom, že si potrebujú na chvíľu oddýchnuť a hlavne sa chcú venovať svojim sólovým projektom a potom sa opäť spoločne vrátia, ale to sa tak hovorí vždy.

Skupine Blue nadobro odzvonilo. Oni chlapci síce niečo splietali o tom, že si potrebujú na chvíľu oddýchnuť a hlavne sa chcú venovať svojim sólovým projektom a potom sa opäť spoločne vrátia, ale to sa tak hovorí vždy. Od momentu, keď však niektorí z členov vydá svoj debutový sólový album, všetko je inak. A hoci to nikto nikdy nepovedal otvorene, Blue sa objavia zas až o niekoľko rokov, kedy vydajú album najväčších hitov s jednou novinkou a pokúsia sa o turné. A možno ani to nie, pretože im sólová kariéra (aspoň niektorým) pôjde tak dobre, že na spoločné aktivity už nebudú mať chuť.

A ten moment práve nastal. Simon Webbe zo spomínanej kapely totiž na sklonku roka vydal svoj sólový album Sanctuary a spoločná budúcnosť Blue je tak poriadne ohrozená. To však momentálne nie je dôležité, pretože prídu iné kapely. Omnoho zaujímavejšie je to, že to bol práve Simon, kto ako prvý z Blue prišiel so sólovým albumom. A osobne uznávam, že sa mu zadarilo.
Musím tiež priznať, že som odporcom chlapčenských kapiel a z Blue sa mi ježili chlpy na celom tele. Pri Simonovom albume je to iné. Možno je to tou hudobnou rôznorodosťou. Simon nepostavil svoj sólový debut na lacnom pope plnom presladených dojákov, ale dovolil si zariskovať, čo sa mu oplatilo. Na albume prevažujú dynamické pesničky. Samozrejme, stále je to pop, ale už ani zďaleka nie taký uhladený. Simon sa snažil aspoň mierne vybočiť a podarilo sa mu to. Zvlášť v pesničkách, v ktorých namiesto klavíra dominujú gitary. Samozrejme, neprebúravajú celkový koncept skladieb, ale je ich tam cítiť a je to veľmi príjemné.
Samozrejme, nechýbajú ani tak obľúbené pomalé skladby, ale je ich na albume presne toľko, aby z neho nespravili obyčajný gýč. Hudobne veľmi svieži a moderný projekt, ktorý nenudí a hlavne neuráža. Najväčšou bombou je podľa mňa reagee, ktoré si Simon dovolil zaradiť takmer na záver albumu. Istá drzosť mu nechýba. Ale je to fajn.

Hudobne sa na prvé počutie tiež môže zdať, že ide o akýsi miž – maž, pesničky, ktoré Simon možno aj núkal kapele, no neprešli medovým sitom. Našťastie. Na sólovej dráhe si ich Simon vychutnáva s hrdosťou a naplno. A hoci sa môže zdať, že tých žánrov je tam až príliš veľa, vďaka šikovným producentom album ako celok znie veľmi vyvážene a veľmi dobre sa počúva. Neomrzí hneď po prvom raze.

Ako spevák má Simon trošku problém. Ten však nesúvisí s jeho spevom. Ten je dobrý a ako spevák obstál Simon prekvapivo veľmi dobre. Problém je vo farbe jeho hlasu. Pokiaľ jeho pesničky nevidíte vo forme videoklipu, pri počúvaní rádia sa môže pokojne stať, že budete mať pocit, že spieva formácia Lighthouse Family. Simonov hlas je neskutočne podobný hlasu speváka spomínanej skupiny. Na jednej strane to môže byť trochu problém, na druhej strane to je devíza na nezaplatenie. Keď už pre nič iné, tak určite kvôli tomu, že jeho hlas pôsobí príjemne a upokojujúco. Ako spevák je Simon presvedčivý a dá sa mu bez problémov uveriť všetko o čom spieva. Začul som už aj názor, že je to Seal roku 2005 a to je už veľmi silné prirovnanie. Za iných okolností by som sa jeho autorovi asi dosť vysmial. Po vypočutí albumu Sanctuary s ním však čiastočne i súhlasím.

Bookletu dominujú texty a informácie a tiež niekoľko zaujímavých, zväčša čierno – bielych fotografií. Čo dodať? Hrošia koža z faktu, že ide o člena skupiny Blue sa tento raz nekoná. Práve naopak. Je to veľmi milé prekvapenie.

Vydavateľstvo: EMI/Monitor, 2005
Celkový čas: 44:24

01. Lay Your Hands