Petr Bende je ďalšou z amatérskych speváckych hviezd, zrodených v druhej sérii súťaže Česko hľadá SuperStar. Hoci práve v jeho prípade nie je slovné spojenie „amatérska hviezda“ práve príliš namieste, keďže tento mladý chalan mal už isté hudobné skúsenosti predtým, než sa prihlásil do súťaže (i v druhom kole našej SuperStar je niekoľko zjavov s podobným osudom).

Petr Bende je ďalšou z amatérskych speváckych hviezd, zrodených v druhej sérii súťaže Česko hľadá SuperStar. Hoci práve v jeho prípade nie je slovné spojenie „amatérska hviezda“ práve príliš namieste, keďže tento mladý chalan mal už isté hudobné skúsenosti predtým, než sa prihlásil do súťaže (i v druhom kole našej SuperStar je niekoľko zjavov s podobným osudom). A to, že Petr už pred súťažou privoňal k muzikantskému chlebíčku (dokonca vraj s kapelou Čechomor) sa poriadne odrazilo i na jeho debutovom albume.

Na kvalitách tohto projektu nič nezmení ani fakt, že spevák na platňu povyťahoval pesničky, ktoré mal v šuflíku niekoľko rokov pred súťažou samotnou. No a čo? Niekto si môže povedať, že príprava na album tak bola dlhodobá a spevák je tak v značnej výhode oproti ostatným kolegom. No a čo? Jedno je z toho isté. Aspoň sa to dá počúvať.

Bende na svojom albume prináša hodinový materiál, plný hutných melódií s rockovým nádychom, profesionálne nahraný a výborne zaspievaný. Pritom si so štrnástimi skladbami zarobil na štrnásť potencionálnych hitov. Áno, absolútne všetky skladby majú hitový potenciál a medzi singlami určite neostane iba pri výbornej vypaľovačke Anděl perutí mách. Toto dielko je plné príjemných skladieb, ktoré majú obrovskú šancu osloviť široké masy. A v drvivej väčšine je Bende autorom hudby i textu svojich pesničiek a na tých, na ktorých sa podieľalo viac autorov participoval aspoň ako spoluautor.

Je fajn, že SuperStar dala príležitosť i človeku, ktorý mal možno dopredu pripravený materiál na album, ale bez súťaže by ho nikdy nebol vydal. A to by bola obrovská škoda. Pretože Bendeho album pôsobí ako profesionálny počin, ktorý sa dá počúvať stále dookola a absolútne neomrzí.
O prvenstvo v súťaži sa bil s Vlastom Horváthom a hoci v súťaži skončil až za ním, čo sa týka albumov oboch pánov, Petr Vlastu predbehol o niekoľko kôl. Najdôležitejšie je, že Bende ostal verný tomu hudobnému žánru, v ktorom sa cíti najlepšie, teda melodickému rocku - tu sa cíti ako ryba vo vode. A popri tom všetkom si dovolí i experimentovať a do svojich skladieb vsunúť kus vážnej hudby, rapu, či folklóru, čím vznikajú absolútne geniálne kompozície, ktoré musia nadchnúť každého. Bende je víťaz, ktorého koncertné predstavenie musí byť nabité energiou ešte viac, než samotný album, ktorému ako celku nemožno nič vytknúť. Veľmi dobré.

Príjemne je spracovaný i booklet, ladený do akejsi tmavo cínovej (rozumej šedej) farby, teda aspoň na povrchu. Vo vnútri sa majiteľ CD dočká i farebných fotografií sólistu, či spoločných fotiek s kapelou, ktorá Bendeho doprevádza pri jeho hudobných vystúpeniach. Nechýbajú texty, dôležité informácie a poďakovania.
Čo dodať na záver? Netreba nič dodávať, treba počúvať! Oplatí sa!
Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2005
Celkový čas: 59:04