Keďže opakovanie je matka múdrosti, občas sa dejú návraty. Keď sa pred pár rokmi pokúsila Mariah Carey o samovraždu (sorry, ona bola iba prepracovaná), pretože jej manžel, boss vydavateľstva Sony Music dal prednosť inej, začalo to s ňou ísť dolu vodou.

Keďže opakovanie je matka múdrosti, občas sa dejú návraty. Keď sa pred pár rokmi pokúsila Mariah Carey o samovraždu (sorry, ona bola iba prepracovaná), pretože jej manžel, boss vydavateľstva Sony Music dal prednosť inej, začalo to s ňou ísť dolu vodou. Rozlúčila sa s vydavateľom, našla si nového a dlhú dobu neuspela. Bývalý vydavateľ bez akejkoľvek propagácie vydal album jej najväčších hitov a nechal ju plávať. A dievča sa snažilo. Síce trvalo päť rokov, kým vydala skutočne poriadny album a dokázala ním, že ešte stále tu má svoje miesto, ale podarilo sa je to! Samozrejme pod inou hlavičkou, u iného bossa, ale fakt dobrý.

A tu sa odrazu prebudil i mŕtvy chrobák Sony Music, či v súčasnosti už Sony BMG Music Entertainment a opäť vydáva dvojalbum najväčších hitov Mariah Carey, ktorý vyšiel pred štyrmi rokmi. A keďže ho vydávajú v nezmenenej podobe, snáď sa zmení aspoň prístup v jeho propagácii.

Autorovi tohto projektu sa podarilo poskladať 28 hitov a pritom zabudol na ten takmer ťažiskový – vianočný, ktorý sa na album z nepochopiteľných príčin nedostal. Inak sú tam všetky ostatné, od Emotions, cez Butterfly až po neodmysliteľný No. 1 tejto speváčky Without You.
O kvalitách tejto speváčky hádam nikto nepochybuje. Teda nikto z tých, ktorí jej fandia. Pretože pre druhú skupinu hudobných konzumentov bola iba „ukvíkanou bábikou“, ktorá to dokáže „ujačať“ veľmi vysoko. Áno, prejav Mariah Carey je špecifický, miestami až príliš nekomerčný, ale úžasný. Jej pesničky si dovolí prespievať iba málokto a nie vždy to dopadne najlepšie. Mariah Carey je totiž jedinečná a nenapodobiteľná.

Bohužiaľ, o tomto albume nemožno napísať nič nové. Pretože na ňom nie je žiadna novinka, nie je s čím porovnávať. Snáď je posledný produkt tejto speváčky vo vydavateľstve Sony. V konečnom dôsledku to aj tak vyzerá tak, že ide iba o bezpracné a lacné naháňanie peňazí, keďže sa speváčke začalo opäť pomerne dariť. Škoda, radšej mohli vydať album rarít, ktorých je v archívoch vydavateľstva určite dosť.
Každý je však strojcom svojho šťastia. To v podobe krásneho motýľa vypustila na trh i Mariah Carey a nikto jej nemôže odoprieť fakt, že poslucháčovi ponúka 28 neskutočne skvelých pesničiek, ktoré od roku 1990 do roku 2001 okupovali prvé miesta hitparád. Jedenásť plodných rokov, kedy meno Mariah Carey znamenalo pojem kvality. A presne takto treba pristupovať i k samotnému CD jej najväčších hitov.

Je to retrospektívny pohľad späť na časy, kedy sa jej darilo najviac, hoci mnohokrát bola hystéria okolo nej vyvolávaná umelo. Nech to však bolo akokoľvek, dnes je jasné, že ide o medzník vo svetovej populárnej hudbe, ktorý si zaslúži pozornosť i dnes. Hoci návrat je pre ňu akousi prechádzkou po tŕňoch. Čas minulý jej však už nikto nezoberie. A tento album je v podstate jeho úžasnou kronikou.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2005
Celkový čas: CD1: 59:20, CD2: 60:08

CD1: