Vznik tejto pätice sa datuje niekde okolo roku 2000 vo Warner Pacific College. Prvý rok fungovali pod názvom Call Box, potom si zvolili súčasný názov Kutless.

Vznik tejto pätice sa datuje niekde okolo roku 2000 vo Warner Pacific College. Prvý rok fungovali pod názvom Call Box, potom si zvolili súčasný názov Kutless. Ich hudobná produkcia sa pohybuje od rocku až po nu-metal. Chalani sú veriaci a tento fakt sa odráža aj v ich textoch. V roku 2001 podpísali zmluvu s vydavateľstvom BEC Recordings/Tooth &# Nail, kde o rok neskôr vychádza debut Kutless. Tento má mimoriadnu odozvu u kritiky i fanúšikov, ktorých zástupy sa rozširujú geometrickým radom. Úspech prvého albumu umocňujú v roku 2004 druhým počinom Sea of faces, v roku 2005 im vychádza Strong tower.

Na tomto albume prezentujú v svojskom rockovom šate štýl, zvaný worship. Medzi najväčšie plusy CD patrí okrem moderného zvuku a aranžmánov aj hitovosť skladieb (predovšetkým refrény) a samozrejme inštrumentálna zrelosť formácie. Úvodná We fall down a druhá Finding who we are sú azda najväčšie hity albumu. Finding who we are dýcha melancholickou atmosférou, ktorú výborne vystihuje úvodná gitarová pasáž. Predovšetkým refrény sú ľahko zapamätateľné - vďaka melódii ale i textu. V nu-metalovej Take me in sa tempo výrazne zmierni, refrén sa však nesie v znamení tvrdých gitár. Bicie v slohách sú zaujímavo zefektované. Ešte pomalšia je štvrtá Ready for you, ktorá je na pomery kapely skutočným slaďákom. Dominuje akustická gitara, zaujímavo podfarbená basgitarou, objaví sa klavír. Opäť nechýba skvelý refrén. Better Is One Day je známa worshipová pieseň, oblečená do rockového šatu. Titulná Strong tower je zaradená až ako 9. track, no napriek tomu je to určite jedna z najlepších vecí, s mimoriadne vydareným refrénom. Album ukončuje pieseň Arms of love, kde si muzikanti oddýchnu od rocku – spevák sa prezentuje len s podporou husľového partu. Takže na záver len krátko – vydarený album bez výrazne slabého miesta.

Kto chce počuť a vidieť Kutless naživo, tak v našich zemepisných šírkach sa mu to tak skoro asi nepodarí, nakoľko kapela intenzívne koncertuje hlavne po Kanade a U.S.A. Na webovej stránke kapely je možnosť vypočuť si ukážky z nového albumu. Vrelo odporúčam.

Vydavateľstvo: Bec Recordings / Emd
Rok vydania: 2005
Diskografia: Kutless (2002), Sea of faces (2004), Strong tower (2005).