Taliansky lámač ženských sŕdc (a nielen ženských:) je ako presne nastavené hodinky. Vydá album, urobí turné, oddýchne a vydá album, urobí turné .

Taliansky lámač ženských sŕdc (a nielen ženských:) je ako presne nastavené hodinky. Vydá album, urobí turné, oddýchne a vydá album, urobí turné ... A tak dookola v akejsi nepísanej, no pomerne presne načasovanej periodicite.

Calma Apparente je jeho jedenástym radovým hudobným dieťaťom a hneď na úvod možno o ňom konštatovať, že je rovnako dobrý ako ktorýkoľvek jeho predchodca. Ba čo viac, dovolím si tvrdiť, že od posledného albumu sa Eros posunul míľovými krokmi vpred a ponúka excelentný materiál.
Niekto ho môže považovať za človeka, za ktorým už ani pes neštekne. Eros však slávi veľké úspechy nielen v rodnom Taliansku, ale i v celej Európe a krajinách latinskej Ameriky. Jeho sladké piesne si podmanili nejedno romantické srdce. Ibaže Eros je ako dobré víno, čím starší, tým lepší. A sám si veľmi dobre uvedomuje, že nekonečná produkcia medových dojákov by pre neho mohla byť skôr či neskôr umeleckou záhubou. A tak sa v tvorbe posúva ďalej. A album Calma Apparente je toho jasným dôkazom.

Album ponúka trinásť skladieb a je tiež pravda, že pomalé skladby prevažujú. Ibaže ono už to dávno nie sú klavírne eposy. Eros udrel do strún, v pesničkách dominuje gitara a bubny, klávesy, ktoré síce sú, sú až druhoradé. Takto dostali i pomalé pesničky nový nádych a svieži energetický dych. To všetko podporené úžasnými vokálmi tvorí jednoducho úžasnú produkciu. Pravdou však tiež je, že pomalé skladby už našťastie netvoria 99% z albumu. Eros pomedzi ne čoraz častejšie vsúva rýchlejšie popevky, ktoré album nielenže výborne oživujú, ale interpreta opäť stavajú do pozície schopného skladateľa a veľkej hviezdy. A právom. Ani jeden Erosov album nebol priemerný. Každý je minimálne dobrý, väčšina z nich nadpriemerných. A hoci je každý nový príchod Erosa Ramazzottiho očakávaný s istými obavami, tento chlapec ešte nesklamal. Na tomto albume je podstatne viac rýchlejších pesničiek než kedykoľvek doteraz. I to robím album zaujímavým a dá sa počúvať donekonečna bez toho, aby omrzel.

Spevák však ostáva naďalej verný i tradícii, ktorú rozbehol v čase, keď mapoval svoju tvorbu. Samozrejme, reč je o duetoch, z ktorých každý sa stal obrovským hitom. Či to bol Andrea Bocelli, Joe Cocker, ale najmä dámy Tina Turner, Cher a najnovšie Anastacia. Ramazzotti si na spoluprácu vyberá skutočné hviezdy a je až neuveriteľné, že mu každá povie áno. Na druhej strane podľahnúť jeho šarmu v spojení s kvalitnou tvorbou nie je až taký problém. Otázka znie, kedy mu podľahne trebárs Madonna? V každom prípade i najčerstvejší duet s Anastaciou je veľmi silnou pesničkou a určite to bude veľmi úspešný hit.

CD Erosa Ramazzottiho Calma Apparente vychádza i v špeciálnej edícii Dual Disc, co znamená, že na jednej strane nosiča je CD verzia a na strane druhej DVD. A táto stopa je v rámci tohto projektu naplnená na maximum. Celý album je tam rozmixovaný do formátu PCM 2.0, ale i Dolby Digital 5.1, takže počúvanie na takejto zostave je skutočným zážitkom. K dispozícii je tiež formát DTS. A to stále nie je všetko. Poslucháč a v tomto prípade už vlastne i divák si tu nájde bohatú fotogalériu, dokument z nakrúcania v Los Angeles i talianskom Milane, je tu i niečo zo spolupráce s Anastaciou a nechýba videoklip k prvému singlu La Nostra Vita. Veľmi bohatá výbava.

A inak to nie je ani v prípade bookletu, ktorý okrem fotografií (množstvo ich tam je) ponúka texty i všetky dôležité informácie o titule. Ramazzottiho nové dielo je tým, za ktoré sa oplatí investovať istú finančnú hotovosť.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2005
Celkový čas: 55:00
01. La Nostra Vita