No pozrime ju, dračicu! Ono sa to teda nezdá, ale Ashlee Simpson to na svojom druhom albume poriadne rozparádila. A to na prvý pohľad vyzerá ako nevydarený klon Barbary Haščákovej s Mariah Carey (pomerne chudšej).

No pozrime ju, dračicu! Ono sa to teda nezdá, ale Ashlee Simpson to na svojom druhom albume poriadne rozparádila. A to na prvý pohľad vyzerá ako nevydarený klon Barbary Haščákovej s Mariah Carey (pomerne chudšej). V každom prípade je to ale gól! Ashlee sa rozhodla ratovať povesť svojej rodiny potom, čo jej sestra Jessica vyrobila škandál na akomsi veľkom podujatí, kde všetci spievali na živo ako najatí, len ona si strihla playback, no tvárila sa pritom, že je „živá“. A ľudia jej na to prišli a dobré meno bolo naštrbené. A pritom tiež spievala tak dobre ...

Takže to Ashlee (to je zvláštne meno) musela vziať za pačesy. A pritiahla veruže poriadne. Pri pohľade na fotografie v booklete by sa zdalo, že to bude umrnčanej sentimentálnej hudby o láske, prežívanej na plne gule. A tu ajhľa! Na plné gule to síce je, no s romantikou to nemá nič spoločné. Ashlee je totiž poriadna divoška.

V úvode to síce vyzerá celé trochu rozpačito a nikto netuší, čo z toho vylezie, no už od druhej skladby to naberá na obrátkach a takto to trvá až do konca. Miestami mi behá po chrbte mráz (kde sa to v tom dievčati berie?), inokedy mám zas divný (ale príjemný) pocit, že počúvam Courtney Love.

I Am Me je príjemný pop – rockový album, na ktorom dominujú gitary a bubny, ktoré zatláčajú klávesy do úzadia. Album je príjemne živý a dynamický. Ashlee z neho vychádza ako veľmi dobrá speváčka, ktorá si našla svoj štýl, v ktorom sa cíti ako ryba vo vode.
Ashlee sa pri príprave albumu znovu dala dokopy s producentom Johnom Shanksom (hrá takisto na klávesách a gitare). V minulosti stihol pracovať s takými umelcami ako Sheryl Crow, Melissa Etheridge a Alanis Morissette a tak všetky svoje vedomosti a skúsenosti využil aj pri zrode albumu "I Am Me". Ashlee sa podieľala na každom texte spolu so Shanksom a Karou DioGuardi, ktorí dokonale rozumejú spevákovým náladám. Album je omnoho vyzretejší než jeho predchodca Autobiography, z ktorého sa predali tri milióny kusov. Texty na tejto platni sú oveľa vážnejšie a dospelejšie. Ashlee má dvadsaťjeden rokov a po vypočutí si tohto albumu je jasné, že sa stala ženou. Už pilotný singel z albumu Pieces Of Me zaznamenal veľký úspech a poriadne rozčeril pokojné vody hitparád. A takýchto pesničiek je na albume dvanásť, pričom každá z nich má šancu stať sa úspešným hitom.

Booklet k tomuto projektu pôsobí trochu príliš romanticky, a oproti tomu aký je obsah celého albumu, jeho vizáž poriadne zavádza. Na majiteľa CD čaká niekoľko princeznovských fotografií, siahodlhé poďakovanie, texty piesní, informácie a po rozložení bookletu i veľmi zaujímavý plagát. Celkový dojem z bookletu však vôbec nekorešponduje s celkovým obsahom, čo je nakoniec ale celkom dobre, pretože o to je prekvapenie z konečného výsledku lepšie. A Ashlee týmto albumom dokázala, že je zrelou speváčkou.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2005
Celkový čas: 42:48

01. Boyfriend