Prosím, nezamieňať s manželkou futbalistu a nepriraďovať k českým umelcom. No českým skoro aj áno, hoci skôr k takým poločeským. Victoria sa totiž narodila v Kapskom meste v Juhoafrickej republike.

Prosím, nezamieňať s manželkou futbalistu a nepriraďovať k českým umelcom. No českým skoro aj áno, hoci skôr k takým poločeským. Victoria sa totiž narodila v Kapskom meste v Juhoafrickej republike. Jedinečnú hudobnú predprípravu získala spevom v gospelovom zbore. Od svojich desiatich rokov hrá na klavír a touto hrou samú seba sprevádza na vlastných vystúpeniach.

V roku 1998 sa s rodičmi presťahovala do Čiech, začína tu vystupovať a pomaly sa dostáva do povedomia klubovej komunity. Českí kritici ju označujú za skutočne prvú rhythm´n´blues-ovú speváčku v Čechách, ktorá navyše na sklonku minulého roku vydala vynikajúci album This is Me!

Na vstup do českého hudobného šoubiznisu si Victoria vybrala rafinovaný no osvedčený spôsob. Ako sa totiž ľahšie votrieť do povedomia a priazne poslucháčov ako prerobeným hitom? Victoria nabrala odvahu a dovolila si. Dovolila si siahnuť po klasike svetovej populárnej hudby, po pesničke Hotel California. Song, ktorý si už len z úcty k pôvodnému autorovi dovolí použiť málokto. Nie preto, že by nebola guráž. Prevažuje skôr strach z toho ako poslucháč prerobenú klasiku príjme. Ibaže v tomto prípade nie je dôvod sa niečoho obávať. Vyšlo to na výbornú. Song dostal moderný a „čierny“ nádych a znie výborne! Victoria ho i spevácky zvládla na výbornú a je to jedna z mnohých skutočných lahôdok na albume.

Album ponúka desať radových (do čierna ladených) skladieb, z ktorých okrem jednej sú všetky naspievané v angličine. Album otvára Intro, uzatvára outro a dopĺňa jeden remix. Príjemnou zvesťou je zistenie, že v pesničke Sexy s Victoriou rapuje slovenský junák Helico, ktorého značka kvality týmto prekročila slovenskú hranicu.
Album ponúka ešte jednu cover verziu. A Victoria tento raz siahla po českej klasike, ktorá je ale v podstate svetovou klasikou. Dvě malá křídla tu nejsou (Killing Me Softly) svojho času prespievala Helena Vondráčková a práve túto verziu Iceman odel do nového kabátu. Nie, neurobil z nej ani lacnú tanečnú vypaľovačku, neznemožnil ju. Skladba dostala nový rhythm´n´blues-ový nádych a je znesiteľná, i keď oproti originálu nabrala na tempe. Ako spotrebiteľ s takýmto počínaním síce príliš nesúhlasím, no na druhej strane sa mi páči, že napriek modernému šatu tá pesnička nestratila svoju dôstojnosť.

Album ako celok pôsobí veľmi vyrovnane, pri jeho počúvaní je cítiť prácu odbornej ruky, ktorá na ňom pracovala. Osobne, keby som nevedel, že je to český projekt, tak ho zaradím k tým lepším svetovým. Album, ktorý nenudí a neuráža.
Booklet už klasicky obsahuje texty a informácie a Universal prichádza s novinkou – rozkladateľným bookletom, z ktorého sa po roztvorení vytvorí plagát umelca. Príjemné spestrenie.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2005
Celkový čas: 46:19