Hm, viem o niečom, za čo kapela Westlife mohla dostať medailu. Nie, za kvalitu by to určite nebolo. Za originalitu? Tiež nie! Ale za vytrvalosť by sa im teda nejaká cena mohla ujsť.

Hm, viem o niečom, za čo kapela Westlife mohla dostať medailu. Nie, za kvalitu by to určite nebolo. Za originalitu? Tiež nie! Ale za vytrvalosť by sa im teda nejaká cena mohla ujsť. Osobne už teda nerátam, koľko rokov je táto formácia na scéne. Možno šesť, možno ešte viac. Na sklonku každého roku vydali nový album. Zakaždým na ňom mali duet s nejakou osobnosťou a nejakú prevzatú pesničku, ktorá ho vždy predávala. A plno dojákov. To je vizitka kapely, ktorou neotriaslo ani priznanie jedného z členov k homosexualite a dokonca ani odchod jedného z nich.

Za takýchto okolností sa umelo vytvorené boy bandy zvyknú rozpadávať. Westlife nie! Výnimka! Westlife funguje vo štvorici veselo ďalej a nezdá sa, že by sa chystali na odchod. A to i napriek tomu, že už to dávno nie sú mladí pekní chlapci, ale zrelí muži, ktorí svojou tvorbou už hádam ani nemajú koho osloviť, pretože je stále o tom istom. Generácia ich pôvodných fanyniek už vyrástla a namiesto počúvaní CD nosičov kočíkujú batoľatá. A nová generácia pasie po iných vzoroch. Tak na čo je komu ešte skupina Westlife?

Album Face To Face v ničom nevybočuje od predošlých albumov skupiny. Tá istá šablóna. Snáď som len nezachytil nejaký prevzatý hit, hoci skladba Hit You With The Real Thing my je odkiaľsi povedomá. Nechýba však duet (tento raz za obeť padla Diana Ross), ani plejáda pomalých pesničiek, v ktorých vyniká jeden hlas a zanikajú vokály. Jedenásť nových pesničiek (kedysi ich mali na albumoch podstatne viac, ale kto by to stíhal skladať?).

Hit? Pri tej produkcii, ktorú Westlife prezentuje môže byť hitom v podstate každá z jedenástich skladieb. Doplním, že mizerným hitom. Tie pesničky majú jednu úroveň, idú v jednej rovine a dokonale nudia. Je piatok popoludní a počúvať v tento čas nový album kapely Westlife je priam zabiják. Únavné, uspávajúce, nudné. Takúto zábavu neprajem ani najväčšiemu nepriateľovi.

Keď som hľadal nejaké pozitívum tejto platne (nech som sa snažil akokoľvek, nenašiel som), podrobne som si prehliadal i booklet projektu. Chýbajú v ňom texty (ktosi sa ma opýtal, že na čo by tam boli, keď aj tak sú večne o tom istom), sú tam len základné informácie o autoroch a poďakovania. Práve tu som zistil, že Shane (ktorýsi z chlapcov z kapely, Pane Bože, ale ktorý?) sa volá Filan. Žeby korene na Slovensku? Hoci tvorba tejto kapely je rovnako paranoidná, detinská a zároveň senilná ako niektoré výroky rovnomenného slovenského textára a spisovateľa v nemenovanej diskusnej relácii. Booklet ešte ponúka fotografie, pre istotu malé, aby neľakali, pretože títo páni by nezaujali hádam už ani keby sa nafotili tak, ako ich tam hore stvorili.

Diana Ross mala byť prekvapením, pre mňa je to skôr otázka vkusu a tiež polemiky nad tým, komu toto spojenie prinieslo väčší osoh! Tento album nemá jediné plus. Toto isté Westlife predviedli pred rokom, pred dvoma i na začiatku svojej kariéry. Žiadny posun vpred. Zamrzli na tom istom bode. A to čoskoro poriadne omrzí! Takže Go Home!

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2005
Celkový čas: 41:13

01. You Raise Me Up