Hudobný trh prináša prierez ďalšou muzikálovou tvorbou. Tento raz sa predstavuje Daniel Landa, ktorý v minulom roku v pražskom divadle Kalich predstavil ďalšie svoje muzikálové dielo Tajemství.

Hudobný trh prináša prierez ďalšou muzikálovou tvorbou. Tento raz sa predstavuje Daniel Landa, ktorý v minulom roku v pražskom divadle Kalich predstavil ďalšie svoje muzikálové dielo Tajemství. Je jasné, že porovnávanie s jeho osem rokov starou prvotinou Krysař ho jednoducho neminie.

Podmienkou na zžitie sa s albumom muzikálových melódií je aspoň raz vidieť kompletné predstavenie, prípadne si o ňom niečo prečítať v tlači. Alebo najlepšie hneď v booklete, pretože tí šikovnejší aspoň stručný opis diela do bookletu uvádzajú. Bohužiaľ, v prípade Tajemství je skutočnosť úplne iná a o samotnom muzikáli nie je nikde ani zmienka. Booklet však okrem originálnej a pôsobivej titulnej strany ponúka i texty pesničiek a tiež niekoľko fotografií z predstavenia (výzor Lucie Vondráčkovej môže mierne šokovať).

A to sme sa už bezprostredne dostali k obsadeniu muzikálu. Daniel Landa vsadil na niekoľko osvedčených mien ako Lucie Vondráčková, Linda Finková (dcéra speváckej pedagogičky Lídy Nopovej, kedysi pôsobila v orchestri Karla Vágnera a dnes žije po boku niekdajšieho tanečníka kapely UNO, pána Genzera, na ktorého krstné meno si neviem momentálne spomenúť, za čo sa ospravedlňujem, dnes pôsobí ako úspešná muzikálová speváčka), či Slovenka Lucia Šoralová. Z pánov samozrejme dominuje samotný Daniel Landa a zo zvučných mien mu asistujú Richard Tesařík a Filip Blažek.

Album ponúka na ploche niečo cez 47 minút trinásť muzikálových skladieb a jednu scénickú pesničku na záver. Z celého tohto súboru bohužiaľ iba ťažko pochopíte o čom je Tajemství. Samozrejme o tajomstve, ktoré sa začne diať v akomsi nekonkrétnom meste, v ktorom z ničoho nič začne pôsobiť zlo a začnú sa diať divné veci. No a spevácki hrdinovia sa s tým musia popasovať.

Porovnávanie s Krysařom je na mieste hneď z niekoľkých dôvodov. Najmä zaujíma fakt, ako Landa pokročil v skladaní muzikálov. Bohužiaľ veľmi priemerne. Hudobne je Tajemství veľmi podobné Krysařovi. Čo je však omnoho horšie je fakt, že Tajemství je hudobne oveľa miernejšie, nudné a bezduché. Neprináša absolútne nič nové. Tajemství je všetko to, čo už Landa na scénu raz priniesol. Tie isté hudobné motívy, tie isté hudobné nástroje, nasadené v rovnakej rovine. Navyše celému projektu chýba hutné vokálne zázemie, aké mal Krysař, čím bol výnimočný. Kvázi „revolučné“ pesničky plné kriku s nádychom zaujatia chýbajú. Bohužiaľ. Daniel Landa došiel do štádia, kedy vykráda sám seba a jeho projekty predáva už iba jeho meno, rozumej zabehnutá značka. Nejaká originálna tvorivosť sa z tohto projektu vytratila do nenávratna.

Spoliehať sa len na spevácke výkony je veľmi málo. Hoci tak speváčky ako i speváci obstáli na výbornú. Osobne sa viac teším na komplet muzikálu, ktorý na CD určite časom vyjde a tiež na samotné predstavenie, vďaka ktorému môže celý tento projekt získať úplne iný rozmer. Toto je však veľmi slabé.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2005
Celkový čas: 47:33

01. Malá slečna