Sviatok milovníka Valentína naplno zasahuje i hudobné vydavateľstvá. V Supraphone i pri tejto príležitosti vychádza romantická výberovka Den, kdy se vrátí láska, ktorá voľne naväzuje na úspešný minuloročný projekt Ještě že tě lásko mám.

Už samotný názov a príležitosť pri akej tento projekt vychádza dávajú jasne najavo, o aké pesničky pôjde. Samozrejme, o tie najkrajšie dojáky, českého a slovenského pôvody, ktoré kedy vznikli a obsahuje ich archív tohto hudobného vydavateľstva.

Zostavovateľ tohto projektu sa zdržiaval hlavne pri polici s tvorbou osemdesiatych rokov, ale siahol tiež do trochu neskoršieho obdobia, ale i pekných pár rokov pred rok 1980. Najstaršou skladbou na albume je song Pojď se mnou, lásko má od Waldemara Matušku, ktorého vznik sa datuje na rok 1967.

Naopak, najmladšou skladbou albumu je duet Leony Machálkovej a Petra Kolářa Den, kdy se vráti láska, ktorý dal názov celému projektu a vznikol v minulom roku. Zaujímavé je, že je to pesnička, ktorá nevyšla z liahne Supraphonu, ale na projekt ju ochotne zapožičalo vydavateľstvo Universal Music. Na albume je tiež jedna zo skladieb interpreta, ktorého zastrešuje Forza a tiež vydavateľstvo B&#M Music.

Medzitým všetkým sa poslucháč môže kochať takými skvostami domácej tvorby ako Když muž se ženou snídá (Karel Gott), Ranní loučení (Marie Rottrová, Petr Němec), Voda, čo ma drží nad vodou (Jožo Ráž), Zamilovaná (Lenka Filipová), Hvězdičko blýskavá (Petr Novák), Červenám (Iveta Bartošová, Petr Sepeši), S láskou má svět naději (Petra Janú), Láska je tu s nami (Peter Nagy), Sblížení (Helena Vondráčková), Kdo vchází do tvých snú (Václav Neckář), Setkání (Hana Zagorová, Drupi), Ještě tě mám plnou náruč (Jiří Korn), Bez lásky láska není (Jitka Zelenková), Největší z nálezú a ztrát (Michal David), Krátke lásky (Team), či Láska (Anna K.). Absolútnou raritou je jediný hit sestry Ivety Bartošovej – Viany, pesnička Dotek lásky, ktorá v roku 1988 vyšla na singli.

Album celkovo ponúka dvadsať romantických skladieb, ktoré sa v prevažnej miere stali legendami domácej hudobnej tvorby. Booklet tohto projektu je úplne jednoduchý. Na jeho titulnej strane je romantický obrázok zamilovanej dvojice a ďalšie tri strany už tvorí zoznam skladieb, doplnený o mená interpretov a skladateľov a tiež o zaujímavé informácie o tom, kedy ktorá pesnička vyšla a v akom vydavateľstve.

Príležitosť, na ktorú je tento projekt určený je jasná, takže si to treba vychutnať naplno. Romantika pri viac než sedemdesiatich piatich minútach takejto tvorby je jednoducho fajn. Samotnú výberovku Den, kdy se vrátí láska považujem za jednu z tých najlepší, ktoré s takýmto zameraním na našom trhu vyšli. Dokazuje totiž, že i naša tvorba má stále čo povedať.

Vydavateľstvo: Supraphon, 2006
Celkový čas: 76:58