Či už si to niekto pripúšťa, alebo nie, začiatok roka je vždy obdobím, keď sa odovzdávajú rôzne ocenenia. Dominuje to najmä v hudobnom biznise, pričom najžiarivejším svetovým hudobným ocenením sú bezpochyby Grammy.

Či už si to niekto pripúšťa, alebo nie, začiatok roka je vždy obdobím, keď sa odovzdávajú rôzne ocenenia. Dominuje to najmä v hudobnom biznise, pričom najžiarivejším svetovým hudobným ocenením sú bezpochyby Grammy. Soška pozláteného gramofóniku je zárukou fenomenálneho úspechu. Odovzdávanie prebieha každoročne s najväčšou možnou noblesou za účasti všetkých, ktorí v hudobnom biznise niečo znamenajú (nie, Braňo Mojsej a ostatné naše tiež hviezdy – tých sa to netýka – zatiaľ).

Dobrou tradíciou sa tiež stalo, že na pultoch obchodov sa každoročne objaví CD s výberom nominovaných osobností. Ani tento rok to nie je inak a tento ojedinelý hudobný počin i tento rok mapuje to najlepšie, čo podľa hudobných odborníkov na hudobnom poli vzniklo. Neuveriteľných dvadsaťjeden skladieb, ktoré hýbali hudobným svetom v uplynulom roku. CD naplnené takmer do poslednej sekundy.
Úžasný hudobný zážitok je hádam každému jasný. Však pri menách ako U2, Paul McCartney, Bruce Springsteen, Seal, Rob Thomas, The Rolling Stones a plejáde ďalších, je to hádam absolútne jasné. Až dvadsaťjeden mien, ktoré zatriasli hudobnou scénou.

Veľmi príjemným zistením pri tomto CD je fakt, že tento nosič nepozná hranice a neštíti sa žiadneho hudobného žánru. Rock, pop, tanečná muzika, ale i klasika. To všetko sa minulý rok hralo a hudobný trh vyvrhol kvality, ktoré treba oceniť. Kategórii je viac než dosť a každá má svoje želiezko v ohni.

Tento album je však i dôkazom toho, že minulý rok bol rokom triumfálneho návratu americkej krásky Mariah Carey, či kapely Coldplay. Svoje slovo na hudobnej scéne povedali i legendy, o ktorých len už málokto uvažoval ako o tých, ktorí sa ešte vrátia (Paul McCartney, Bruce Springsteen, Stevie Wonder, či the Rolling Stones). V pozadí však neostala ani osvedčená klasika v podobe U2, ktorí absolvovali veľmi úspešné turné. Prekvapili a potešili však aj nováčikovia ako Kelly Clarkson. Jednoducho hudobná zmes, ktorá nadchne každého milovníka hudobnej tvorby.

Príjemným prekvapením je i spracovanie bookletu tohto projektu. Titulná strana je popísaná jemne vygravírovaným písmom. Celkové spracovanie je jasným dôkazom toho, že toto nie len taký obyčajný album vydaný pri nejakej príležitosti, ale že má svoju hodnotu. Vo vnútri „knižky“ nájdete podrobné informácie o jednotlivých skladbách a tiež obaly albumov, na ktorých vyšli. Príjemné je i to, že booklet ďalej ponúka mená tých, ktorí v nomináciách na cenu obstáli, no album sa pre nedostatok miesta nedostali. Pritom jednotlivé stránky bookletu sú rozdelené podľa hlavných oceňovaných kategórii. Ten, kto to zostavoval si dal poriadne záležať a i vďaka nemu je tento album plnohodnotným dielom. Na poslednej dvojstrane zas nájdete zoznam všetkých oceňovaných kategórií. A je ich veru požehnane.

Plnohodnotná výberovka, ktorá je nadupaná skvelou muzikou od začiatku až dokonca a nyvše ponúka i niečo naviac. Vhodné pre každého diskofila. Skvelé!

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2005
Celkový čas: 79:55