Kto je Michael Buble? Priznajte sa! Mnohí ste toto meno zaregistrovali až v momente, keď v štvrtom finálovom kole vytiahol do boja s jeho pesničkou Save The Last Dance For Me nádejný adept na SuperStatr, Peter Bažík.

Kto je Michael Buble? Priznajte sa! Mnohí ste toto meno zaregistrovali až v momente, keď v štvrtom finálovom kole vytiahol do boja s jeho pesničkou Save The Last Dance For Me nádejný adept na SuperStatr, Peter Bažík. Ibaže Buble má toho hudobne odžitého podstatne viac, než sa môže zdať.

Narodil sa 9. septembra 1975 v Kanade, meria 183 centimetrov a okrem iného je starším bratom herečky Crystal Buble. K hudbe ho priviedol starý otec, ktorý mu donekonečna prehrával nahrávky Mills Brothers, Elli Fitzgerald, Franka Sinatru a iných známych umelcov. Práve vtedy si mladý Michael uvedomil, že chce byť spevákom a že tento druh hudby mu v podstate presne vyhovuje. Vďaka dedovým kontaktom sa začal postupne presadzovať ako hosťujúci spevák v miestnych kapelách. Ako desaťročný vyhral súťaž Canadian Youth Talent Search a zahral si v muzikáli s názvom Swing. To všetko sa udialo krátko predtým, než ho predstavili držiteľovi Grammy, producentovi Davidovi Fosterovi. Podpísanie prvej dôležitej zmluvy v jeho živote, s hudobným vydavateľstvom Reprise Records na seba nenechalo dlho čakať. Takýmto nejakým spôsobom sa začali prípravy na nahrávanie jeho debutového albumu. Dostal jednoduchý názov Michael Buble a na trh sa dostal v roku 2003.
Na albume sa vedľa seba ocitlo niekoľko legendárnych hudobných klasík ako napríklad Fever, či The Way You Look Tonight, ale i niekoľko súčasných, dobre overených skladieb ako Moondance od Van Morrissona, či How Can You Mend A Broken Heart z dielne Bee Gees. Album sa stretol s obrovským úspechom a Michale vyráža na celosvetové turné. Zároveň vystupuje v niekoľkých televíznych programoch ako napríklad NBC´s Today Show, kde si dokonca zaspieval duet s Katie Couric.

Popri spievaní sa párkrát mihol pred kamerou ako herec. Zahral si v ôsmych filmoch, pričom väčšinou hral samého seba, alebo postavy hudobníkov. Po roku úspešného pôsobenia na trhu, vychádza v zime 2004 jeho debutový album v reedícii (predali sa z neho 3 milióny) a je predzvesťou jeho druhej platne, ktorá vyšla vo februári 2006 pod názvom It´s Time a obsahovala okrem iného skladby Home, Quando, Quando, Quando a už spomínanú Save The Last Dance For Me. Pričom vo väčšine prípadov išlo o prerábky klasických hitov. Jedine skladba Home bola novinkou, ktorú si napísal sám Buble. Producentom projektu bol opäť David Foster. Album obsahoval pätnásť skladieb a v rovnaký deň vyšla i jeho špeciálna edícia obohatená o dve ďalšie skladby a spevákov plagát.

Toľko z histórie Michaela Bubleho, ktorá je pomerne obsiahla, hoci ho nikto doteraz poriadne nepoznal. Na sklonku roku 2005 však Buble nezaháľal a prišiel s ďalším albumom, ktorý sa v súčasnosti dostáva i na náš trh. Album Caught In The Act by sa dal pokojne nazvať výberom najväčších hitov (nájdete tu všetky, od Home, cez Fever až po Save The Last Dance For Me), s niekoľkými príjemnými prekvapeniami navyše. A to všetko v živom prevedení vo forme CD i DVD, v jednej krabičke za absolútne rozumnú cenu.

CD nosič ponúka osem skladieb, ktoré sú rovnako záznamom zo živého vystúpenia speváka. Príjemným zistením je fakt, že štyri z ôsmych skladieb by ste márne hľadali na DVD, takže sú vlastne niečím navyše. Albumu samozrejme dominuje duet so speváčkou Laurou Pausini, ktorá sa dokázala príjemne a prekvapujúco prevteliť do umiernenej polohy a je Bublemu rovnocenným partnerom, čo keby mi bol niekto tvrdil pred pol rokom, tak ho vysmejem. Vzhľadom na dĺžku CD nosiča je možné tento považovať skôr za príjemný bonus a prekvapenie pre poslucháčov, bonbónik, sladkú lakôtku, aby sa k nim nedostalo „iba“ DVD. Album opäť produkoval David Foster a jeho dĺžka (albumu) je 31 minút. Vďaka „živej“ nahrávke Buble i prostredníctvom tohto krátkeho projektu dokazuje, že je famózny spevák, ktorý dokáže strhnúť davy pištiacich žien a pri tom všetkom môže byť na seba navyše hrdý, pretože na rozdiel od iných krásavcov, Buble vie spievať. Jeho šou je strhujúca i umelecká zároveň, romantická, miestami sa nečakane meniaca na energickú šou (to najmä v momente, keď Buble na DVD spieva This Love).

Svoje kvality však Buble najlepšie všetkým dokáže na DVD, ktoré je hlavnou súčasťou celého projektu. Ponúka takmer 90 – minútový záznam Bubleho koncertu v Los Angeleskom divadle. Divadlo zaplnili neustále jačiace mladé ženské mäská a vytvorili výbornú atmosféru. Záznam je doslova nabitý pozitívnou energiou a keď sa do neho zapozeráte, len veľmi ťažko od neho odtrhnete oči. Skvelá hudobná hudobná šou s dokonalým obrazom i zvukom. DVD ponúka i niekoľko bonusov.

V booklete nájdete fotografie z koncertu a všetky potrebné informácie k pesničkám. Ak by ste chceli Michaela Bubleho zažiť naživo, tak v máji bude koncertovať v Európe a najbližšie k našim končinám sa predstaví v Nemecku. Ak sa vám to zdá ďaleko, odporúčam jednoduchšiu cestu – album Caught In The Act je plnohodnotnou náhradou za živé vystúpenie. Projekt, ktorý vrelo odporúčam.

Vydavateľstvo: Warner Music, 2005 (na Slovensku distribuuje Forza Music)
Celkový čas: CD: 31:05, DVD: 90 minút

CD: