Nonšalantná dáma s cestovným kufrom v rukách, putujúc svetom, hľadajúc pokoj, útechu, pokoru, lásku. Tým najnežnejším spôsobom a po tých najstratenejších zákutiach na svete, kde dobrú noc namiesto líšky dáva púštny šakal, ktorý práve vyhral bitku o mrcinu s bratom kojotom.

Po miestach, kde ľudia žijú zo dňa na deň svoj obyčajný život, kde kohútie zápasy nie sú žiadnou výnimkou, rovnako bežnou ako raňajšie svitanie, od ktorého už nikto neočakáva nič nové, pretože život sa stal bežnou rutinou a deň bezpečne ubehne rovnako ako každý iný a aj slnko zapadne v tom istom čase a na tom istom mieste. A predsa je tu zmena, odrazu sa tu zjaví ona. Tajomná dáma s cestovným kufrom v ruke. Na miestach, kde sa slnko umýva na hladine vodnej plochy, z ktorej voda je tak dokonalou očistou po prechodenom dni, až je to nenormálne. Rovnako ako nenormálne dobrý je tento album.

Morcheeba - názov, ktorý vo väčšine poslucháčov vyvolá jasnú predstavu pomalých, melancholických piesní a zamatového hlasu speváčky Skye. Spojenie Morcheeba a Skye je však od minulého roku definitívnou minulosťou. Sólový debut Skye vznikal od jari 2004, kedy z tridsiatich pôvodných skladieb vyberala spoločne s manželom Stevom Gordonom piesne na tento album. Mind How You Go je pôvabný album, ktorý sa nikam neponáhľa a kde hrá prím ohybný a zvonivý hlas Skye. Aranžmány jednotlivých skladieb a ich nálada tentokrát výrazne citlivo podporujú originálny spev Skye, ktorý si určite s iným hlasom len tak nespletiete. Dnes sa tak jednoznačne ukazuje, v čom vlastne spočívala devíza úspechu Morcheeby a albumov ako Big Calm, či Charango.

Skye, malá veľká dáma s úžasným a netuctovým hlasom sa vydala na sólovú dráhu. Doslova ako vo videoklipe, či na obale svojho debutového sólového CD. Videoklipu, z ktorého pasáže som si dovolil „použiť“ v úvode recenzie, aby vyznela rovnako melancholicky a príjemne ako celý tento komplet.

Priznávam, že tak útlocitný album som ešte nepočul. Jemný, šteklivý, pomalý od začiatku do samého konca. Album, ktorý ako som už spomínal, sa nikam neponáhľa. Platňa, pri ktorej akoby sa zastavil čas a ostal stáť niekde v zabudnutom kraji sveta, kde síce niekto žije, no zároveň tak jednoducho a skromne, že sa to celé mení na jedno nepoškvrnené panenstvo.
A presne tak znie album Skye. Ako projekt hudobnej panny, ktorá zo seba dostala celé svoje melancholické vnútro a prostredníctvom svojich skladieb ho podáva ďalej. Tak príjemný album som už dlho nepočul.

Na prvé počutie v jednoduchých skladbách dominuje klavír a akustická gitara, ktorú obhospodaruje manžel tejto speváčky. Album otvára pilotný singel Love Show, ktorého video podoba je doslova pohladením na duši. A v podobnom tempe album prechádza až k jedenástej skladbe. Bez zbytočných rytmických výkyvov, bez zbytočných moderných techník. V poslednej skladbe sú veľkou ozdobou úžasné vokály.

Booklet na obrázkoch opäť predstavuje putujúcu dámu, ktorá hľadá šťastie a lásku a tento motív dominuje tak na fotografiách ako i na kresbách, ktoré v ňom sú. Nechýbajú texty a všetky potrebné informácie. Albumu Mind How You Go niet čo vytknúť. Je to skutočný hudobný skvost.

Vydavateľstvo: Warner Music, 2006 (na Slovensku distribuuje Forza Music)
Celkový čas: 42:05

01. Love Show