Láska, nežná romantička, plná pomalých tónov, nežných dotykov a sladkých nôt. A k tomu prenikavý operný hlas na poli populárnej hudby – Andrea Bocelli, ktorý prichádza na trh so svojim ďalším radovým, vraj popovým albumom.

Láska, nežná romantička, plná pomalých tónov, nežných dotykov a sladkých nôt. A k tomu prenikavý operný hlas na poli populárnej hudby – Andrea Bocelli, ktorý prichádza na trh so svojim ďalším radovým, vraj popovým albumom. Tento je však omnoho menej komerčný, než jeho predchodca a skôr, než na polohe popu, už bazíruje na hranici vážnej hudby. Popoví sú hádam iba hostia, ktorí na ňom účinkujú.

Bocelli tento raz siahol po klasike. Amapola, Besame Mucho, Cuando Me Enamoro, to už sú tradicionály, ktoré v Bocelliho podaní znejú jednoznačne ako vážna hudba a nie ako hudba populárna. Takže Bocelliho nový album Amore je niekde na rozhraní týchto dvoch žánrov, ešte viac špecifikované to znamená, že má v sebe z každého tohto druhu niečo.

V celkovom ponímaní platňa ponúka 15 skladieb a netradične veľa hostí. Bocelli nikdy nebol spevák duetov, no tento raz sa to absolútne zmenilo. Na platni participuje množstvo hostí z oblastí populárnej hudby. Asistujú mu Kenny G i Stevie Wonder, no najvýraznejším hosťom na platni je jednoznačne speváčka Christina Aguilera. Jej  hlas v spojení s Bocellim v skladbe Somos Novios znie veľmi príjemne a presvedčivo a spoločne sa im podarilo vytvoriť unikátnu hudobnú záležitosť. Jediným problémom je fakt, že jediné, čo je na tej pesničke komerčné, sú práve dvaja spievajúci umelci a to je asi tak všetko, takže i táto skladba bude mať problém presadiť sa v prekomerzionalizovanom éteri a uspieť.

Ale tento problém bude mať vlastne celý Bocelliho album. Hoci sa tvári, že je to popový produkt, je to veľmi silný umelecký produkt, s hutnou muzikou a dokonalým spevákovým prejavom. Toto však nie je platňa na verejnú produkciu, ale hodí sa skôr do luxusných reštaurácií a barov, kde ako kulisa sedí veľmi dobre. V rádiách sa však veľmi neohreje, pretože, hoci ide o veľmi kvalitný materiál, pre „širokopásmovú prudukciu“ je neprijateľný.

Prekvapením na albume sú dve anglicky naspievané skladby. Prvou je legendárny hit Elvisa Presleyho Can´t Help Falling In Love, ktorý sa na platňu dostal v podobe zvukovej „živej“ nahrávky Bocelliho vystúpenia v Las Vegas. Druhou je záverečná skladba Because We Believe, ktorá je vlastne zlátaninou talianského a anglického jazyka, pričom Bocelliho anglinčtina disponuje neuveriteľným talianskym prízvukom. Ani to však nič nemení na istote, že ide o veľmi silnú, výbornú skladbu, ktorá je jednoznačne najpopovejším dielom na tejto platni a keď, tak bude jednoznačne najväčším a jediným hitom.

Bocelliho novinka Amore sa na náš trh dostáva v dvoch vyhotoveniach, v klasickej i regionálnej verzii, pričom dôraz sa kladie najmä na regionálnu verziu, ktorá je o pár stoviek lacnejšia. Pre poslucháča to znamená jediné, je ukrátený o pôvodný booklet. Ten regionálny je veľmi skromný, iba štvorstranový a namiesto fotografií a textov piesní v ňom dominujú zaujímavé informácie o tomto projekte. Ani strohý booklet však určite nepokazí veľmi príjemný pocit, ktorý opantá každého pri počúvaní tohto CD.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2006
Celkový čas: 60:35

01. Amapola