Spojenie dvoch českých hudobných veličín, speváka Karla Gotta a hudobného skladateľa Karla Svobodu sa dá pokojne označiť za legendárne. Svoboda totiž zlatému slávikovi zložil nespočetné množstvo veľkých hitov.

Spojenie dvoch českých hudobných veličín, speváka Karla Gotta a hudobného skladateľa Karla Svobodu sa dá pokojne označiť za legendárne. Svoboda totiž zlatému slávikovi zložil nespočetné množstvo veľkých hitov. A keď Svoboda vo veľkom štýle oslavoval 65 – te narodeniny, Gott tam spustil tak dlhý megamix ich spoločných hitov, až to bolo neuveriteľné. Dlhoročná spolupráca týchto dvoch pánov na sklonku minulého roku vyvrcholila vydaním spoločného albumu Jdi za štěstím ...

Album ani zďaleka neprináša všetko to, čo títo dvaja páni počas svojej umeleckej kariéry splodili, to by vydalo na niekoľko takýchto albumov. V každom prípade však ide o vcelku luxusný prierez ich tvorbou v podobe dvanástich pesničiek, rovná sa dvanásť excelentných hitov, nielen pre pamätníkov.

A to doslovne, pretože väčšina z týchto skladieb dostala mierne povedané nový kabát. Prekvapí najmä mierne nostalgická verzia hitu Mistrál, či naopak mierne tanečné prevedenie skladby Nápoj lásky č. 10. Pesničkové legendy, ktoré sa stali neoddeliteľnou súčasťou Gottovho umeleckého života a doteraz ich hráva na koncertoch.

K samotným pesničkám asi nie veľmi čo povedať, predsa len ide o legendy, ktoré pozná každá veková kategória, pretože Gott, bez toho, aby ho človek musel označovať za zombie, prežil už nejednu generáciu a žerie ho každé pokolenie. Osobne mi to neprekáža, skôr si myslím, že si to zaslúži. Namakal sa dosť. A o tom, že je nad to všetko poriadne povznesený presvedčil, keď sa celkom nenápadne posadil medzi divákov súťaže Slovensko hľadá SuperStar a užíval si to spolu so zapálenými pubertiačkami.

Dvanásť pesničiek, ktoré spája jedno spojivo a tým je samozrejme Karel Svoboda, prinajmenšom celoeurópsky uznávaná hudobná persona a skladateľ nielen populárnej hudby, ale i autor veľkolepých muzikálov a filmovej hudby. A keď mu tak občas pomedzi megaprojekcie ostane chvíľa času, skladá hity. Trebárs pre Karla Gotta.

Osobne sa môžem priznať k tomu, že som si tento album poriadne užil. Od prvej, do poslednej skladby. Nepatrím k tým, ktorí by si doma utierali prach z kompletnej Gottovej diskografie, ale sú veci, ktoré od neho zaujmú vždy. A tie, ktoré mu píše Svoboda k takým určite patria. Neviem či dvadsaťroční pochopia, o čom to tu točím, ale pre mňa osobne je tento album perlou. Akýmsi najlepším z toho najlepšieho. Pretože každá pesnička na ňom je hit, ktorý overil čas. Výborné.

Ak mám k niečomu výhrady, tak je to booklet. Síce sa v ňom úžasne vyrozprával Miloš Skalka (naozaj príjemné čítanie), je v ňom pár exkluzívnych fotografií, no osobne mi v ňom chýbajú (samozrejme i texty) základne informácie o jednotlivých skladbách, teda aspoň rok, kedy vznikli. Dosť by to projekt oživilo. Nad faktom, prečo tento album vydáva iné vydavateľstvo ako Gottov domovský Supraphon sa nezamýšľam pre istotu vôbec. Dnes je predsa možné všetko. Pre mňa ako pre spotrebiteľa je omnoho dôležitejšie, že tento projekt vôbec vznikol.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2005
Celkový čas: 45:38

01. Téma na román