Najnovšie pokračovanie reedičnej rady albumov Hany Zagorovej je naozaj celkom špeciálna záležitosť. Pôvodnú platňu totiž kompletom všetkých textov obstaral Michal Horáček, už vtedy mimoriadne cenený spolupracovník trebárs tiež Hany Hegerovej a excelentný hudobný partner Petra Hapku.

Najnovšie pokračovanie reedičnej rady albumov Hany Zagorovej je naozaj celkom špeciálna záležitosť. Pôvodnú platňu totiž kompletom všetkých textov obstaral Michal Horáček, už vtedy mimoriadne cenený spolupracovník trebárs tiež Hany Hegerovej a excelentný hudobný partner Petra Hapku. Autori hudby, teda najmä páni Rotter, Vágner, Petřina, Krejča či Hádl, potom pomohli svojimi tónmi týmto slovám k podobe unikátnych piesní a šansónov, ktoré patria v kariére Hany Zagorovej k tým najvydarenejším aj s odstupom tých neuveriteľných devätnástich rokov.

V dobe svojho vzniku nespravodlivo akosi prepočutý základný album doplňuje osem bonusov v podobe speváčkiných veľkých hitov Já se vznáším, Múj sen je touha žít, či Přítel čas. Starostlivý zvukový remastering robí z pre mnohých fanúšikov dlho a veľmi očakávanú novú šancu pre vynikajúcu muziku s netuctovými textami. Živá voda je jedným z vrcholov celej reedičnej albumovej aktivity Hany Zagorovej.

Ak sa nemýlim, tak Živá voda je a bol posledný predrevolučný album Hanky Zagorovej a bol vskutku výnimočný. Okrem toho, že Zagorová na ňom geniálne odspievala pripravený materiál, v textoch Michala Horáčka sa doslova našla a došlo tak k excelentnému spojeniu dvoch hudobných veličín. Pritom práve na tomto albume Horáček ako textár dokázal, že je neuveriteľný textár – chameleón, ktorý dokáže napísať rovnako geniálne mrazivé texty pre Hanu Hegerovú a krátko na to otextovať kompletne album Hane Zagorovej, pričom sa ako textár musí obrátiť o 180 stupňov, pretože Zagorovej fanúšikovia by len veľmi ťažko uverili náročným textom, aké Horáček píše pre Hegerovú. A pritom sa mu podaril neuveriteľný zázrak, keď svoju tvorbu dokázal „zjednodušiť“ do prijateľnej roviny, no napriek tomu obaja v nej vyzneli ako intelektuáli, ktorým sa dá uveriť všetko, čo poslucháčovi predostrú. I po textárskej stránke bol tento album klenotom, bohužiaľ, ako som už spomínal vyššie, vo svojej dobe pomerne nedocenený. Snáď sa mu otvoria dvere dokorán teraz, keď vychádza vo vyčistenej podobe. Osobne som sa na CD s touto platňou neskutočne tešil, pretože jej LP podobu mám už poriadne „ošúchanú“.

Reedície Hany Zagorovej sledujem veľmi pozorne a ako ma vždy na nich nadchli bonusy, v tomto prípade sa priznám, že na tejto platni mi trochu vadia. Samozrejme, tých osem pesničiek platňu skutočne obohacuje o ďalší rozmer, ale takisto jej uberá z jej jedinečného tajomna. Áno, tie bonusy môžem predsa pri prehrávaní hravo vynechať. V každom prípade však ide o excelentný album z diskografie Hany Zagorovej, jej najlepší predrevolučný počin, na ktorom sa predstavila ako zrelá pani speváčka. Osobne si myslím, že po revolúcii sa jej už nepodarilo prekonať tento projekt. Snáď len prvým porevolučným albumom z vydavateľstva Multisonic, ktorý snáď tiež niekedy vyjde na CD. Živá voda je Zagorovej unikát a je svojim spôsobom unikátom i na domácej hudobnej scéne. Úžasné na tom všetkom je to, že napriek svojmu veku (ten album je už vážne „dospelý“) je Živá voda stále moderne znejúci projekt, ktorý sa v záplave súčasných hudobných gýčov určite nestratí. Práve naopak. Teším sa, že je to vonku už aj na CD.

Vydavateľstvo: Supraphon, 2006
Celkový čas: 73:56

01. Srážka s láskou