Česká formácia Minus 123 min je síce uznávanou kapelou doma v Čechách a tiež má na svojom konte i niekoľko medzinárodných úspechov, no v našich končinách a šírkach ju poznajú len hudobní fajnšmekri.

Česká formácia Minus 123 min je síce uznávanou kapelou doma v Čechách a tiež má na svojom konte i niekoľko medzinárodných úspechov, no v našich končinách a šírkach ju poznajú len hudobní fajnšmekri. Skôr, než sa teda pozrieme bližšie na ich hudobný počin, dajme si pár informácií o skupine, ktorá práve v týchto dňoch rozbieha svoje promo aktivity konečne i na Slovensku.

Vedúcou osobnosťou formácie je gitarista a spevák Zdeněk Bína, ktorý po svojom odchode zo skupiny Walk Choc Ice trávi so svojim kamarátom, bubeníkom Dominikom Túmom dlhé hodiny improvizovaním a po čase začnú spolu vystupovať naživo. Až tak jednoducho vyzerajú začiatky tohto tria, v ktorého hudbe sa mieša energické funky s prvkami džezu a blues.
Významnou udalosť pre kapelu je príchod Fredrika Janáčka do skupiny, v roku 1997. Tento basgitarista švédskeho pôvodu, ktorý svoje kvality potvrdil v škandinávskej formácii Isildurs Bane a v dvoch domácich kapelách Sluneční orchestr a Sluníčko sa stáva ďalším pilierom skupiny. V jeho osobe Zdeněk Bína zároveň nachádza tiež textára, s ktorým i v súčasnosti tvorí autorský tandem.

V roku 1999 pripravujú a na jeseň toho istého roku i vydávajú debutový album Shooba Dooba. Jeho kvality korunujú ceny v rôznych, zväčša odborných súťažiach a anketách. Ich hudobný život sa zmenil od základov. Záujem o ich vystúpenia sa niekoľkonásobne zvýšil. V roku 2000 dochádza k zmene na poste bubeníka a v roku 2001 skupina vydáva svoj druhý album Try. O rok neskôr kapela vydáva už pod novou značkou tretí album Home? a opäť získavajú množstvo hudobných ocenení.

V roku 2003 sa v skupine objavil už štvrtý bubeník a kapela zároveň vyráža na niekoľko úspešných koncertov v Poľsku, Holandsku a Belgicku. V tom istom roku absolvujú ešte koncerty v New Yorku a Washingtone. V tom istom roku sa skupina rozrastá o ďalších dvoch hosťujúcich členov. Na začiatku roku 2004 sa skupina premiérovo predstavuje v šesťčlennej zostave. Tá dostala názov Minus 123 minut XL spoločne absolvujú jedenásť koncertov doma i v Poľsku. Vrcholom celého projektu je živý album formácie. Po ňom sa všetko vracia do „normálu“.

Najúspešnejšia česká nezávislá formácia Minus 123 minut vydáva na sklonku minulého roku nový album s názvom Mom. Vynikajúce hudobné výkony a zároveň pokora k pesničkám – to všetko sála z tohto projektu. Zmes funky, blues, soulu, ale i rocku a popu, ktorý nenechá nikoho na pochybách, že Minus 123 minut sú výnimočná a nezameniteľná formácia. Album s vynikajúcim zvukom uvádza singel In The Web, ku ktorému je nakrútený výnimočný videoklip v medzinárodnej produkcii.

Výnimočný na tomto projekte je však i jeho booklet. Zabudnite na klasický plastový obal, tento je celý papierový a na jeho titulnej strane sa skvie nonšalantná dáma v dôchodkovom veku, ktorá sa úžasne pohráva s mixážnym pultom v štúdiu. Výborný nápad. V útrobách tohto obalu sa nachádza i klasický booklet, ktorému na fotkách dominuje stará dáma, nechýbajú texty a všetky potrebné informácie. Výborný nápad k výbornému albumu.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2005
Celkový čas: 47:16

01. Get Closer