Kolumbijská kráska, ktorá sa preslávila viac svojim brušným tancom, a niekoľkými sezónnymi hitmi, sa v poslednom čase rozhodla, že ešte nepovedala posledné hudobné slovo a má chuť sa vrátiť.

Kolumbijská kráska, ktorá sa preslávila viac svojim brušným tancom, a niekoľkými sezónnymi hitmi, sa v poslednom čase rozhodla, že ešte nepovedala posledné hudobné slovo a má chuť sa vrátiť. A nie raz, ale hneď dvakrát. S albumami s rovnakým názvom Oral Fixation, čo pri pohľade na priložené fotografie vyvoláva úplne iné asociácie. Rozdielne je iba poradové číslo a fakt, že jeden album je naspievaný v španielčine a druhý po anglicky. A inak? Pár ďalších sezónnych hitov a zistenie, že spieva rovnako kvalitne ako kedykoľvek predtým. Hudobne však oba projekty poskytujú niekoľko zaujímavých momentov, ktoré určite stoja za pozornosť, a ktoré keby vyšli na jednom albume, mohol to byť geniálny produkt. Takto je to na takých 75%. Dôležité je však zistenie, že napriek tomu, že je toho materiálu požehnane, tak nie je silený a dá sa počúvať dookola, pričom tak skoro neomrzí. Pomalé skladby sa striedajú s rýchlymi, čo je celkom príjemné oživenie, ktoré sa dá stráviť. Shakira však nesklamala. Prinajmenšom svojich sklaných fanúšikov, ale určite ani tých, ktorí sa k jej tvorbe a prejavu stavali skepticky, prípadne jej nevenovali príliš veľkú pozornosť. Ale poďme na to pekne po poriadku.

Oral Fijacion vol. 1

S týmto albumom sa speváčka zapísala do histórie hudobného priemyslu. Platňa sa okamžite po vydaní stala najpredávanejším španielskym hudobným produktom vôbec. Prvý týždeň od uvedenia do predaja sa vyrútila nielen na vrchol uznávanej hitparády Billboard, ale dostala sa i na prvé miesta v Španielsku, Mexiku, Kolumbii, Venezuele, Equadore, Argentíne, Chile a ostatných krajinách latinskej Ameriky. Prvý singel La Tortura, duet s španielskou (u nás zatiaľ nedocenenou) hviezdou Alejandrom Sanzempreválcoval prvé miesta hitparád na celom svete. Za pesničku si speváčka odniesla tri nominácie na prestížne hudobné ocenenia.
Speváčka, ktorá má na svojom konte 25 miliónov predaných album je na svojej novej platni nielen producentkou, ale i autorkou väčšiny skladieb. Album ponúka desať skladieb a dva príjemné remixy. Zoznam skladieb je k dispozícii na uvedených internetových stranách.
Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2005

Oral Fixation vol. 2

Album je priamym pokračovateľom albumu Oral Fijacion vol. 1 a časový úsek, ktorý delil vydanie oboch projektov bol pol roka. Album vznikol ďalšou selektáciou šesťdesiatich nových skladieb, ktoré si kyprá Kolumbijčanka postupne pripravila s úmyslom vydať nový album. A vydá ich pravdepodobne omnoho viac, než jeden. S toľkým materiálom a presýtenosťou hudobného trhu jej to už hádam vystačí aj do dôchodku. Nový album ako bonus ponúka i dve "coververzie" z predchádzajúcej španielskej platni a navyše i duet s Carlosom Santanom (Illigal). Aj tento album, tak ako jeho predchodcu vyprodukoval Rick Rubin.

Album je konkrétne nahratý v anglickom jazyku a na počiatku prekvapí najmä jeho mysteriózny hudobný úvod. Za ním už nasleduje plejáda príjemných, prevažne tanečných skladieb (na rozdiel od jednotky, kde dominovali najmä balady). Na to, že ide o už o druhý produkt toho istého interpreta v jednom roku, je príjemné zistenie, že za tak krátky čas dokázala speváčka dať dohromady pomerne kvalitný materiál. Zoznam skladieb je k dispozícii na uvedených internetových stranách.