Placebo – MedsPri tomto albume sa kritika vzácne zhodla – najlepší album v histórii tejto formácie.

Placebo – Meds

Pri tomto albume sa kritika vzácne zhodla – najlepší album v histórii tejto formácie. No, niečo na tom bude, hoci každé za, má i svoje proti. Ale pekne po poriadku. Mohlo sa zdať, že Placebo by mohli mať mierny problém. Všetci o nich veľmi dobre vedia, že to nie je kapela prvoplánových hitov. Od začiatku svojej kariéry dbali na to, aby ich tvorba bola v niečom iná, než všetko ostatné, výnimočná, nekomerčná. Brian Molko totiž komerciu nemá rád. Rúž na perách, dámske spodné prádlo, drogy a nezvyklé sexuálne praktiky, ktoré boli tak zvrhlé, že sa nimi mohol priúčať nejeden poriadny úchyl. Hudba pre špeciálne masy. Kto však tomu uverí v čase, keď má kapela na svojom konte 7 miliónov predaných albumov? Alebo že by po svete behalo toľko úchylov? Nie! To si len bežný (no, mierne špecifický) poslucháč našiel to svoje práve v tvorbe Placebo.

Texty sú opäť o neprispôsobivosti, samote, milostných hrách a depresiách a sú rovnako emotívne ako kedykoľvek predtým. To všetko obalené do omnoho výraznejšej muziky, na akú sme boli u Placebo zvyknutí. Ak sa už neposunuli textárky a stále dookola omieľajú to isté, hudobne sa posunuli o poriadny kus vpred. Emócie ešte viac pritvrdia i vďaka pozvaným hosťom, medzi ktorými jednoznačne exceluje Mike Stipe z R. E. M. a niekoľko ďalších, po Stipeho výkone už viac menej oudsiderov – bez urážky.

Meds je nečakane účinná medicína s veľmi dobrými kompozíciami, ktoré ostávajú v človeku, či lepšie povedané v hudobnom konzumentovi natrvalo. A hoci po užití tejto dávky sa nikomu rozmazaná postava na obale albumu nezaostrí, vnútro tohto produktu je jasné ako Kristovo oko. Album vychádza v troch verziách.
Vydavateľstvo: EMI / Monitor, 2006

Coldplay – X &# Y
Kid A, Joshua Tree, Be Here Now. Čo tieto tri albumy majú spoločné? Spojením umeleckej odvahy prvej z nich, úspechu druhej a neopísateľný tlak sprevádzajúci vydanie tretej, dostaneme X &# Y. Najviac očakávaná a podľa mnohých i najlepšia platňa minulého roku, ktorá navyše katapultovala kapelu Coldplay z piedestálu dobrých, či dokonca veľmi dobrých formácií ešte omnoho vyššie, medzi nesmrteľných gigantov. Podarilo sa!
Najväčší odchádzajú, je potrebná čerstvá krv. Prečo však práve Coldplay? Nie, nie preto, že už predali niekoľko miliónov albumov, to by kľudne mohli byť – odpusťte to porovnanie – trebárs Linkin Park. Nerátajú sa ani veľké hity, či čas, za ktorý sa predali vstupenky na ich koncert. Ráta sa on. Veľký Chris Martin, najväčší hudobný a textársky talent nového pokolenia.
Samozrejme, Coldplay sú dnes zaškatuľkovaní v šuflíku pop a to najmä preto, že tvoria hity, predávajú milióny albumov a hrajú masám. Všetci ich však milujú najmä preto, že hrajú pekne a čisto. X &# Y je mimoriadne vydarený album, ktorý si ešte v predpredaji údajne objednalo 20 miliónov záujemcov. Jedno je však už v tejto chvíli isté. Budú spokojní. Gitarové etudy a prejav a lá Chris Martin, muzika, ktorá dokáže náladu zdvihnúť, ale dokáže poslucháča i ponoriť do poriadnej depresie. Materiál, ktorý treba počúvať s rešpektom a odhadnúť jeho silu a moc a s tým spojený moment spustenia. Sila kvality tohto produktu je jednoducho nevyspytateľná.
Áno produktu, ktorý je navyše obalený do poriadnej dávky excelentného umenia. Vysoká kvalita a dlhá trvácnosť.
Vydavateľstvo: EMI / Monitor, 2006

Oasis – Don´t Believe The Truth

Keď sa povie britpop, v prvom momente každého napadne formácia Oasis. Súrodenecké duo, ktoré sa kvôli večným hádkam už niekoľkokrát rozpadlo a opätovne dalo dohromady a zakaždým prišli s novým, výborným hudobným materiálom.
Vydanie šiesteho radového albumu Don´t Believe The Truth však bolo z časového pohľadu poriadne naťahované. Absolútne prvá verzia nahrávok sa Gallagherovcom nepáčila a tak ich jednoducho vyhodili. Keď sa snažili ich nahrať znova, odišiel od nich klávesista. Aj tento raz na dôvažok Noel sľuboval, že to bude opäť najlepší album skupiny od čias ich vzniku v roku 1994.
Nie vždy boli jeho slová pravdivé a skutočne excelentný album sa im podarilo vydať iba jeden (What´s The Story / Morning Glory). Od tej doby boli síce na rovnakej úrovni, no svoj tieň nikdy neprekročili. To však stačilo na to, aby im fanúšikovia ostávali verní a aby sa trebárs prvý singel z nového albumu Lyla katapultoval okamžite po vydaní na prvé miesto hitparády.
Ale i celkovo z albumu sála trochu iná atmosféra než doteraz, kedy sa Oasis inšpirovali najmä tvorbou Beatles. Tento raz z ich tvorby cítiť inšpiráciu kapelou The Who. Pozitívne je i to, že Noel už nemá monopol na písanie piesní, čím je ich album omnoho sviežejší, než kedykoľvek doteraz.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2005