Alicia Keys – UnpluggetSoulová diva Alicia keys patrí od vydania svojho debutového albumu Songs In A Minor, za ktorý získala päť cien Grammy, medzi absolútnu svetovú spevácku špičku.

Alicia Keys – Unplugget

Soulová diva Alicia keys patrí od vydania svojho debutového albumu Songs In A Minor, za ktorý získala päť cien Grammy, medzi absolútnu svetovú spevácku špičku. To dokazuje tiež na zatiaľ poslednom „live“ albume Unplugget, ktorý nakrútila v The BAM Harvey Theatre v lete roku 2005 a z ktorého pochádza i pilotný singel Unbreakable. Album Unplugget vychádza ako v audio verzii na CD, tak i v obrazovej verzii na DVD.
Rodená Newyorčanka, v znamení Vodníka. Na scéne debutovala ako štvorročná, v muzikáli Čarodejník z krajiny Oz. Keď mala štrnásť rokov, skomponovala svoju prvú vlastnú skladbu Butterflyz, ktorá sa objavila i na jej prvom albume. Jej snom je spolupráca s Lauryn Hill a R. Kellym, čo vyzerá byť veľmi reálne, zvlášť pri pohľade na vývin jej doterajšej hudobnej kariéry.

Unplugget album, ktorý je zvukovo absolútne čistý a technicky zvládnutý na možné maximum, ponúka najväčšie hity tejto krehkej krásky. Nechýbajú Karma, Woman´s Worth, How Come U Don´t Call, If I Ain´t Got You, Diary, You Don´t Know My Name, či nekorunovaný best hit tejto dámy Fallin. Okrem toho však na album zaradila i niekoľko prevzatých skladieb a tiež prijateľné množstvo zaujímavých duetov.

Kvôli reálnejšiemu obrazu uvádzam, že na albume sa nachádza cover verzia skladby Every Little Bit, ktoré svojho času do sveta uviedli Aretha Franklin a Brenda Holloway. Medzi duetmi sa potom nachádza skladba Wild Horses, čo je vlastne cover verzia hitu skupiny Rolling Stones a Alicia ju naspievala s „výpomocou“ Adama Levina z kapely Maroon 5. Raperov Commona a Mosa Defea možno započuť v skladbe Love It Or leave It Alone a v skladbe Welcome To Jam Rock zas hosťuje Damien Marley.
Album ponúka neuveriteľných šestnásť skladieb a celé dielo vzniklo pod producentským dohľadom Alexa Colettiho. Ide o unikátny hudobný produkt, ktorý je jasným dôkazom toho, že našťastie sú na svete ešte stále speváčky, ktoré znejú rovnako dokonale zo štúdiovej nahrávky ako i zo živého koncertného záznamu. Aj keď v tomto prípade možno kľudne povedať, že naživo znie Alicia Keys ešte lepšie.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2005

Fantasia – Free Yourself

Tak o tejto krásnej dáme tmavej pleti sa toho v našich zemepisných šírkach príliš veľa nevie. A predpokladám, že keby sa svojho času nerozhodla Slovenská televízia venovať i jednému ročníku americkej SuperStar, o Fantasii by sme ešte dlho nechyrovali. Táto dáma je totiž víťazkou jedného z amerických kôl tejto piesňovej súťaže.
Fantasia sa stala druhou víťazkou súťaže, v roku 2004 a okrem víťazstva v nej má na svojom konte ešte jeden zaujímavý rekord. Jej debutový singel I Believe sa hneď po vydaní katapultoval na prvé miesto prestížneho rebríčka, hitparády Billboard. Druhým singlom z albumu sa stala skladba Truth Is.

Na rozdiel od našich finalistov SuperStar sa zdá, že Fantasia ani náhodou nepovedala svoje posledné slovo. Jej úžasný soulový album totiž ponúka okrem dvoch spomínaných skladieb i jedenásť ďalších nádejných hitov. Mimochodom pesnička Summertime v jej podaní akoby dostala ďalší rozmer. Ale svoje kvality nepredstavuje Fantasia iba v tejto skladbe, ale na kompletne celom albumu. Na albume, na ktorom možno zaznamenať i spoluprácu s Missy Elliot, čo je „kšeft“, po ktorom túžia mnohé renomované speváčky a speváci a nepodarí sa im to. Aj to je dôkazom kvalít tejto speváčky.