Corrine Bailey RaeMladučká Britka, ktorej meno sa začína skloňovať i v našich zemepisných šírkach. A zatiaľ čo trebárs u susedov v Čechách si „podávajú“ najmä tlačové a internetové médiá, u nás je jednou z najhranejších speváčok a jej skladba sa drží už niekoľko týždňov v prvej desiatke hranosti.

Corrine Bailey Rae
Mladučká Britka, ktorej meno sa začína skloňovať i v našich zemepisných šírkach. A zatiaľ čo trebárs u susedov v Čechách si „podávajú“ najmä tlačové a internetové médiá, u nás je jednou z najhranejších speváčok a jej skladba sa drží už niekoľko týždňov v prvej desiatke hranosti. A pritom skutočne ide o mladučkú speváčku, ktorej kariéra sa naplno začala na sklonku minulého roka.

No, naplno, to je odvážne tvrdenie. V novembri speváčka vydala vo Veľkej Británii EP platňu s niekoľkými songami, s ktorými sa uviedla na svetlo hudobného sveta. Platňa Like A Star však spôsobila nemalý rozruch a domáce médiá o nej písali ako veľkej dáme s veľkým talentom, o ktorej budeme ešte počuť. Album sa okamžite stal platňou týždňa a kvôli vystúpeniam v televiziách si doslova podávala kľučky rôznych štúdií. A netrvalo to ani tak dlho a Corrine Bailey Rae prišla na trh so svojim debutovým regulárnym CD, ktoré síce nemá žiadny oficiálny názov, ale je plné dokonalej muziky a fantastického speváckeho prejavu.

Prvým singlom z mimoriadne vydareného albumu sa stala skladba Put Your Records On. K dispozícii je však desať ďalších skladieb, ktoré svojou melancholickou náladou a s podmanivým, až mrazivým hlasom speváčky, majú šancu prečistiť stojaté vody hudobných hitparád.
Treba si však zároveň uvedomiť, že Corrine Bailey Rae ani náhodou nie je komerčnou speváčkou, a do svojho debutového projektu oddala všetok talent, ktorý sa ukrýva v jej  krehkom tele. Ten album je unikát, a svojim obsahom navodzuje úžasnú, intímnu atmosféru, ktorú nemožno prehliadať.
Booklet projektu okrem nezvyčajného spracovania a zaujímavých fotografií ponúka i texty pesničiek. Projekt, ktorý akoby spadol z neba, nečakane, no kdesi v kútiku duše sme naňho netrpezlivo všetci čakali. Výborné.
Vydavateľstvo: EMI/Monitor, 2006

Lene Marlin – Lost In Moment

Je to prinajmenšom zvláštne, ale táto mladučká speváčka má na svojom konte už neuveriteľné tri albumy. Ten posledný „Lost In Moment“ vyšiel v minulom roku a opäť potvrdil štatút výbornej, uznávanej a žiadanej speváčky.

Lene Marlin pochádza z Nórska, kde pracovala v nahrávacom štúdiu. Na kariéru speváčky ani nepomyslela a všetko prišlo akosi náhodou. Pri jej práci si ju všimli producenti z producentského tria Stargate, ktorí už mali skvelí nos na Mary J Blige, Cher či Atomic Kitten a dohodli sa s Lene na spolupráci. Debutový album Playing My Game vyšiel v roku 1999 a stal sa najpredávanejšou debutovou platňou toho roku. Neznáma speváčka predala jeden a pol milióna albumov, čo ju katapultovalo, medzi ostatné európske popstar.

V roku 2003 vydala svoj druhý album, ktorý zaznamenal podobný úspech a do tretice sa poslucháčom predstavuje na tomto albume, ktorý sa dostáva i k nám.

Lene Marlin je speváčka silných emotívnych piesní, v ktorých prevažuje ponurá nálada, dokreslená zaujímavým hlasom, ktorého by sa v tejto útlej dáme nikto nenádejal. Album ponúka jedenásť skladieb a dá sa predpokladať, že vďaka svojej „konštrukcii“ tieto pesničky nebudú obsadzovať klasické komerčné hitparády. Isté je však to, že svojich poslucháčov radoch fanúšikov skutočnej umeleckej tvorby si určite nájdu.
Na prvý pohľad jednoduchý a skromný booklet ponúka pár fotografií, niekoľko kresieb a najmä texty, ktoré sú v prípade tejto speváčky veľmi dôležité. Zahoďme predsudky o blondínach a vrhnime sa do víru kvalitnej produkcie.

Vydavateľstvo: EMI/Monitor, 2005